365 dagar




(Klicka på bilderna för att se i större format)

Januari:
Raderade alla mina tidigare inlägg här och började skriva på denna bloggen igen (trots att jag typ haft bloggen sen 2007). Åkte skridskor, gick på en fest, reste tillbaka upp till Stockholm igen. Slut.



Februari:
Sökte en massamassamassa jobb, fick inget. Spelade Sims för att få tiden att gå. Bästa syster Anna kom upp till mig och shoppade, kollade på SATC, hade ansiktsmask och sånna grejer. Mysigt! Längtade väldig mycket efter festivaler och konserter, hjälpte Stefan med ett litet jobb, gick också på KENNY STARFIGHTER-utställning!


Mars:
Fick jobb på en förskola, Mattias fyllde 21 och JAG FYLLDE 20! Fick på systemet på min födelsedag och köpte xide! Kollade på "House" helahela tiden, drack mängder av té, åkte hem till Småland och firade Mattias mamma som fyllde 50 och min kusin som fyllde 9.


April:
Tittade på The Sounds, Peter, Bjorn& John och Lasse Lindh. Åkte in en solig lördag ensam till stan, lyssnade på BD hela dagen och sådära! Åt årets första glass, åkte hem till Småland, firade påsk och min födelsedag. Träffade Pop och alla andra vänner vid Växjösjön<3 Blev magsjuk och megaförkyld.


Maj:
Åkte tillsammans med Mattias familj till Turkiet i en vecka, verry verry nice! Planerade en massa inför SiESTA, var megapepp. Mattias och jag började packa ner alla våra saker eftersom vi skulle flytta hem över sommaren, det var jobbigt. Vi gjorde en dagsutflykt till Västerås för att kolla in olika studentbostäder och områden, vi åt munkar till frukost och gick faktiskt inte alls så mycket vilse. Slutade jobba på förskolan, flyttade hem, gick på SiESTA<3




Juni:
Började sommarjobba som kyrkvaktmästare i Ljuder. Martin tog studenten så jag, Mattias, Anna och Mamma var i Göteborg och firade med honom! Sedan gick jag på lite studentmottagningar hemma i Hovmantorp för folk hade helt enkelt tagit studenten! Upptäckte också att jag var allergisk mot jordgubbar :( Fick en ny kamera av Mattias och Pop&jag planterade potatisar. Firade midsommar tillsammans med kompisar hemma hos Maja, jag somnade i deras soffa på verandan, trevligt!


Juli:
Det var skitvarmt ute, jag tittade på "Harry Potter och Halvblodsprinsen" som var världens sämsta film! Åkte till Hultsfred i fem dagar och levde livet, kollade på The Sounds, dansade på bordet, drack cider och tillbringade mycket tid i Pop's förtält! Slutade att jobba på kyrkogården, åkte till mormor&morfar på Gotland med mami. En kväll gick på restaurang och det var jättemysigt<3 Åkte hem runt den typ 28:e för att gå på Emmabodafestivalen!


Augusti:
Åkte på Emmaboda! Festade, dansade, skrattade, festivalade helt enkelt! Åkte till Stokholm med alla mina flyttlådor för att inreda Mattias och min lilla studentlägenhet på 23kvm. Åkte hem igen, träffade Emma och hennes hund Leah, gick på Karl-Oskar-dagarna med Anna&Carro och kollade på Melody Club med Pop! Hade tvåmannafest med Pop vid stranden i Åryd, grillade engångsgrill och drack Kir. KÖPTE ANSGAR<33333 Åkte till Malmö och Malmöfestivalen tillsammans med Pop! Vi drack en massa cider vid ån innan vi gick och dansade loss till The Sounds, och vi TRÄFFADE även Maja sen efter konserten, vi typ dog<3 Flyttade upp till Stockholm igen, gick på Popaganda med Anna-Li, träffade Parken också!






September:
Var arbetslös och sökte typ tusen jobb. Lekte hemmafru under tiden, diskade, städade och såntdära. Gick på en jobbintervju för ett nannyjobb men det kändes inte bra och jag fick itne jobbet sen heller. Sökte vidare. Gick på fest med Mattias kompisar på hans skolan, kul och spännande, vi kom inte hem förens 05:50 på morgonen! Gick på intervju på Rullen, jag fick jobbet och började jobba där! Hamnade på blogg.se's framsida över en helg, kul! Brände mig också på handen lite när jag skulle baka muffins, och blev beroende av TV-serien "True Blood".


Oktober:
Fortsatte att jobba på migg jobb, trivdes jättebra. Gick på mongolisk restaurang med Mattias och hans familj som var på besök i Sthlm. Träffade min moster Malle en söndag för att luncha med henne för hon var också i Sthlm! Jättekul! Fick reda på att Kent skulle släppa nytt album plus ut på vårturné och typ dog av glädje<3 Hade haft mitt körkort i två år så min prövotid försvann. Åkte hem till Hovmantorp och firade mammas födelsedag och hann träffa Pop en sista gång innan hon drog till Asien! Skrev högskoleprovet och det gick riktigt bra och så hade jag enmannafest en kväll och drack Kir och spelade GH!


November:
Forstatte att jobba på! Var jättetrött och sov typ asmycket. Tog sönder min ipod lite men Mattias lyckades laga den som tur var. Åkte hem till Hovmantorp och firade Uffes 50-års partaj, drack en massa röda glittercider och dansade tango med Anna.


December:
Jobb jobb jobb! Gick på nålar inför antagningsbeskedet från skolan, loggade typ in på studera.nu för att kolla var tionde minut. Anna kom upp en helg, vi shoppade en massamassa saker, och så kollade på Regina Spektor på Cirkus<3 Fick reda på att jag kommit in på sjuksköterskeutbildningen och i samma veva så passade jag på att skaffa studentlägenhet också! Firade jul hos papi och sedan hos mami!


Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0