090226

Goodmorgning!

Har precis ätit frullis och sitter och kollar på TV4 Nyhetsmorgon... Handlar och civilkurage och om att det kanske ska bli lag på att man måste ingripa om man ser när någonting händer. Jag vet inte alls vad jag tycker om en sådan lag, för liksom, med risk att låta lite "hej-tjejer-är-svagare", men ska jag då (som knappt orkar bära en kasse full med mat...) ingripa om det sker t.ex. en våldtäkt eller en misshandel? Risken att jag också blir våldtagen eller misshandlad är grymt mycket större än att gärningsmannenfaktiskt lyssnar på mig, för seriöst, varför skulle gärningsmannen lyssna på en tjej med noll muskler som absolut inte kan göra något motstånd? Det lär bara göra dom mer frustrerade typ... Men självklart hade jag ringt till polisen om jag hade sett  någonting sådant, självklart! MEN, jag tvekar faktiskt väldigt mycket på att jag som tjej skulle ingripa i våldsamma situationer, med risk för att själv bli skadad. Okej, fattar om detta låter som om jag är EGO EGO EGO! Men jag står för det iaf, för det är såhär jag tycker, punkt slut!

Nu ska ut och gå en runda, tror jag.

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0