Högskoleprovet

Sitter här och läser igenom en massa tips inför Högskoleprovet, mm, jag har ju anmält mig till det och hoppas att jag kan skriva ett riktigt bra prov så att jag har chans att komma in här i Stockholm istället för i Eskilstuna...
Högskoleprovet består av fem delar;
  • DTK: Diagram, tabeller och kartor
  • NOG: Testa din förmåga att hantera matematiska och logiska problem
  • LÄS: Läsförståelde av svenska texter
  • ELF: Engelsk läsförståelse
  • ORD: Din förmåga att förstå ord och begrepp
Dock är det så galet svårt att "plugga" till provet, eller det går liksom typ inte. Men måste bara läsa på en hel drös med tips och liknande. Ska dock kolla med Mattias om han kan göra några tabeller och diagram som jag kan öva på eftersom jag är urkass på det! Sen är det bara att fokusera och hålla tummarna!
Provet skrivs för övrigt lördagen den 28 mars, så det blir inget 20-års partajande för min del på fredagen, höhö!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0