Små fluffiga rosa tankar i mitt huvud

När man sitter och tänker är det lätt att tankarna flyger iväg;
På varma sommarnätter, hur asfalten luktar en varm sommardag när regnet precis slutat ösa ner. Hur fint det egentligen är med rosetter och att prinsesstårta egentligen är den finaste tårtan av alla, trots att jag inte kan äta den. Jag tänker på hur lite som kan göra mig irriterad och arg, men också på hur lite det behövs för att göra mig helt sprudlande glad igen. Hur värdefullt det är med promenader med vänner, hur fint det är att ligga en hel natt och bara fnissa. Att jag gillar ord som trampdyna, chokladkaka och paljetter. Att längtan efter att få ligga under ett tälttak på SiESTA i vår är så otroligt stor att det kan få mig att fnissa. Jag vet att jag älskar rosa, glitter, billigt vitt vin, såpbubblor och tyll. Och jag vet att jag snart måste sluta sväva iväg i mina tankar innnan jag tar mitt pick och pack och flyttar in i min egna glittriga sagovärld, fylld med rosa mjukt tyll och smultron.

Kommentarer
Postat av: Ma

Vi vet!!! du lever i din lilla rosa värld full av glitter o tyll!! men det kan va ganska skönt de oxå!! slippa de grå o hårda tråkiga!!! Vi älskar dej alla fall!!! <3 puss på dej gumman <3 <3

2009-01-21 @ 11:24:06

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0