Redogörelse för min festivalvistelse

Varning för extremt många och helt oredigerade bilder...

Onsdag:
PEPP! Skulle åka med tåget som gick 15:58. Det slutade med att tåget blev en timme försenat, AARGH :@ Väl i Hässleholm och på SiESTA-området fick vi stå i kö i 2,5 timmar för att få ut våra armband. Klockan var 22 när vi äntligen hade satt upp vårt tält. Vi tog några cider, sen somnade vi faktiskt.
   
1. Mattias på tåget.
2. Polarkaka, viltost och Glowcider<3
3. <3

Torsdag:
Vaknade av att det regnade. Hela tältet var typ blött och fuktigt och jag höll på att frysa ihjäl. Mina skor var dyngsura så jag skulle dra till Kvantum och köpa gummistövlar. Det fanns inga. Det fanns inga vettiga skoaffärer i hela Hässleholm "centrum" typ. Illa! Vi köpte brieost och yoggi istället. Skicka sms till Natha och ber att hon ska svänga förbi Maxi hemma och köpa ett par gummisar till mig. Mattias trodde att Örebro ligger i Norrland, det trodde inte jag. Jag får mina gummistövlar när Natha kommer<3 Grannarna blir lite sura för att Natha&Pellas tält sitter lite för tätt inpå deras, oops, hahah! Plötsligt börjar det hagla skitmycket :O Oväntat, hmmm.. Sen drar vi till Nathas kompisar, lyssnar på bandare och dricker öl/cider/vin whatever... Träffade sedan Julia och Helena, båda från Kentforumet för er som inte visste. Vi satt i deras tält, chillade och lyssnade på Parken på deras bandare<3 Vi såg typ Sonic Youth lite på kvällen, innan jag la mig för att sova och frysa ihjäl i vårt kalla tält.
     
     

1. Hej jag gillar yoggi.
2. det haglade och blåste som ett as, inte oki när man sätter upp tält.
3. Ost och vin, heheh...
4. Rosa gummistövlar, I LOVE!
5. Natha, Pella och Mattias i N&P's tält.
6. Natha med sin ölhink, HAHAH<3
7. Man kan ha en halv lugg i håret och dricka Glow, finburk...
8. Party i julia och Helenas tält! (
Julia med cider i handen, plus hennes två camp-kompisar)
9. Jag hittade solisar till Mattias, och han posar i Pellas keps.


Fredag:
Kom på hur jag skulle sova så att jag slapp frysa, NICEKALAJS! Mattias och jag drog ner på stan och käkade typ kycklingkebab till frullis. Kentforumträtt kl 12, typ inga kom men trevligt iaf. Träffade Julia, Helena, Tobbe, Mica, Danne, Emil, Marcus, Jimmy och Jonna kom förbi en snabbis med sin kompis Nadja (eeh, glömde jag nån??!). Stack till öltältet med lite folk, lyssnade på Frida Hyvönen och jag fick en 747-drink av Mattias<3 Sen var det Krunegård och jag dör vad bra det var<3 Såäre! Lyssnade på Mando Diao och åt pommes med vitlökssås.Tillbaka till tälten och partaja lite mer inför Placebos spelning, mhmm. Påväg till spelområdet träffade jag EDDIEHÄSTEN's kompis STORM<3 Jag blev överförtjust och typ dog lite<3 Placebo var bra och jag frös hjärnan ur mig den natten iaf...
     
   
     
   
 
1. Frullis, mums.
2. Dagens outfit vid bajamajorna
3. Roliga filurer som tittade förbi
4. Tema rosa
5. En massa forumare bl.a Tobbe och Mica
6. Helena dricker cider
7. Jag har fått en 747<3
8. Gruppbild; Mica, Tobbe, Jimmy, Helena och Mattias
9. Markus Krunegård<3
10. Markus, åh<3
11. Jag med godaste pommesen i världen
12. Party i campet; Okänd, Magda och Pella
13. Här är en festival-Cheapo
14. Julia, jag och Mattias
15. Mattias inlindad i zoo-filten<3
16. Placebo, mycket folk också...



Festivalfunderingar


Stormhästen

Lördag:
Gick upp tiiidigt och åkte hem för att få på konfirmation. Den var bra och det var varmt så att jag höll på att dö. Fixade failpandafrill hemma, träffade släkt och åt god (!!!) fisksoppa. Drack cider. Vi skulle åka tillbaka 17:58, tåget var 20 minuter försenat... Väl framme klunkade jag två cider, sen sprang vi till Molotov Jive och träffade Helena där. Vi kikade lite på Phoenix innan vi drog tillbaka till campet och festade hjärnet. Sista kvällen ffs! Hamnade i Julias camp "Camp Kafka" med henne, Jonna, Nadja och en massa annat folk. mattias drog iväg med Linnéa och hennes friend. Drack vin, jordgubbslikör och hade det fint. Ringde mamma, hon sa jag snackade stockholmska... Såg en helblodig toalett :s Köpte en munk tillsammans med Jonna, kollade på Kleerup en liten stund. Träffade Mattias. Eeh, haha, minnet sviker.... Justde, kikade på ASDÅLIGA The Horrors, jävla kass spelning. Lät som en urusel soundcheck. EJ OKI! Tillbaka till Julias camp, höll på att frysa ihjäl, snodde/lånade Mattias tjocktröja. Höll på att somna, gick till tältet vid 02någonting och
somnade.
   
   
1. Molotov Jive
2. Nadja och Jonna, party i "Camp Kafka"
3. En Julia och en Cheapo
4. Hejhej en hel massa olk som var med
5. Jonnas och min munk ;D
6. Julias kompis, Julia och Nadja


Söndag:
Upp vid 07, packa ihop tält och grejer, ligga på zoo-filten och halvsova i solen innan vi drog till tåget. Jag hittade en viss papperskorg på Hässleholms station, HAHAHA! Åkte hem, åt god frullis och sen åkte vi och fikade för att det var mors dag (bilder kommer typ imon, har ej laddat in än). Eh, nu ska jag snart sova för jag ska upp vid 06 imon och bärja sommarjobba som kyrkvaktmästare,är nervös!


Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0