Läskiga brandlarm

När jag hade ställt in maten i ugnen så började jag dammsuga. När jag gick förbi ugnen så var det väldigt dimmigt därinne, "aha, ånga", tänke jag. FEL! Det var rök för att det var gammal mat typ på bottnen av ugnen, och vår lilla 23kvm lägenhet blev på ett kick ganska immig. Jag stängde ugnen, skiträdd. "NEJ NU KOMMER BRANDLARMET GÅ :S:S!". Fick panik och ringde Mattias och undrade vad skulle göra. Det slutade med att jag stängde av ugnen, satte på fläkten och öppnade fönstret och satt där och väntade på att Mattias skulle komma hem, skiträdd för att branslarmet skulle gå. Mm jag är typ asrädd för brandlarm. Dom låter så jättehögt, jag vet inte hur man stänger av dom (om jag inte slår der dom med en hammare som jag säkert skulle ha gjort om det satt igång) plus att det är pinsamt om typ grannen hör, då kommer dom skratta åt mig för att jag itne vet hur man stänger av det. Nää, USCH FÖR BRANDLARM (fast dom är ju bra om det är påriktigt...)

Kommentarer
Postat av: Kicki

ha ha...du klarade det ju, vuxenskolan du vet :-) Tur att du har Mattias i alla fall..ses till helgen!!

2009-11-18 @ 07:53:39
URL: http://playadelgranis.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0