Praktiken

Nu skulle jag egenligen vara påväg till jobbet men som tur var kollade jag SJ's sida innan jag traskade hemifrån och upptäckte att tåget inte ens hade gått från Stockholm än! Så det är alltså en timma sent men det gör ingenting för jag skulle ändå inte börja jobba förens 13:30 och skulle om tåget varit i tid börjat jobba en timme tidigare så det är lugnt att jag fortfarande sitter hemma, ganska skönt faktiskt. Iallafall, tänkte visa hur min dag är när jag är på praktiken, eller iallafall vägen dit ^^


- Först cyklar jag på min racercykel ner till tåget. Ofta är det skitkallt och man får en massa snöflingor i ansiktet vilket resulterar i att man har mascara i hela ansiktet när man väl är framme!


- Sen väntar jag på tåget, igår var det nio minuter försenat, fast dte gör inget för man sitter ju inne och väntar och jag lyssnar på en Harry Potter-ljudbok nu!


- Sen när jag kommer fram till Köping så brukar jag halvspringa till sjukhuset för att jag lite ont om tid. Såhär ser iallafall sjukhuset i Köping ut. Jag jobbar på nån av avdelningarna med balkonger, vet inte riktigt vilken, det är ju ganska många...


- Och sen byter jag om till mina coola sjukhuskläder och sen åker jag lite hiss och sen är jag framme på min avdelning och kan börja jobba!


(okej jag får panik för att tåget inte har gått från Sthlm än, eller iallafall kan jag inte se att det har gått...)

Kommentarer
Postat av: belle

hihi å så himla söt du är i sjukhuskläder!!!

2010-11-29 @ 14:36:51
URL: http://www.etthagnestahill.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vilket härligt inlägg! Roligt att se med alla bilderna :)

2010-11-29 @ 21:54:39
URL: http://sofiasvanhagen.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0