...

Alltså okej detta är sista gången jag skriver om detta (iaf tills jag varit där), men jag har sån fruktansvärd tandångest! Tänker på det hela tiden, och om inte den där jädra tandläkaren hade blivit sjuk hade jag fått redan på för en vecka sedan hur mycket hela kalaset skulle gått på, men nu måste jag vänta i exakt TRE FUCKING JÄVLA VECKOR TILL!!!!! :( Alltså jag blir seriöst snart ett vrak, pallar ju inte att gå runt hela dagarna och undra hur mycket jag ska behöva lägga ut på en tandläkare. Försöker googla mig till ett svar, men allt jag ser är att det kan kosta typ mellan 500-2500:- för att laga en tand, plus att jag inte vet hur många hål jag har/vad dom tycker behöver göras mer/behöver jag ens göra nått (ja)?!?! Och det är ju första gången jag går till tandis sen jag fyllt 20 såatte, har ju som sagt ingen aning om hur mycket det kommer gå på och it's driving me crazy! Blä liksom :(

Kommentarer
Postat av: Marcus

Är det Folktandvården? De har ju frisktandvård eller vad det nu heter. Tidigare kostade det 420 kr/år, men jag tror att det kostar ca 700 kr/år nu. Det är i alla fall vad jag betalar.



Då ingår nästan allt. Besök, röntgenplåtar, lagning, om du behöver göra återbesök o.s.v. Skulle du behöva en tid snabbt, om du bitit av en del av en tand, då ska t.ex. det med ingå. Och att de fixar det. Ganska schysst avtal!



Jag Googlade fram lite info nyss:

http://www.folktandvarden.se/frisktandvard/



Programmet omfattar både egenvård, förebyggande vård och behandling.

Åtgärder som alltid omfattas av avtalet är:



- Undersökningar och utredningar.

- Hälsofrämjande insatser som munhygieninstruktion och kostråd.

- Behandling av sjukdoms- och smärttillstånd som karies och tandlossning.

- Reparativ tandvård.

- Akuttandvård.

2010-09-08 @ 00:12:59
Postat av: Cheapo

Sv: Ja, det har dom, men jag har inte frisktandvård och det får jag inte skaffa förens min mun är helt okej eller sådär, men ska skaffa det efter jag varit där, men just nu hjälper det inte :/

2010-09-08 @ 08:11:41
URL: http://cheaapo.blogg.se/
Postat av: belle

å, hoppas det inte går på alltför mycket :( <3

2010-09-08 @ 10:11:41
URL: http://www.etthagnestahill.blogspot.com

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0