Sommarjobb; check!

Har tydligen fixat sommarjobb idag, alltså haha dör. Först pratade jag med mamma i morse om ditten och datten, och jag beklagade mig över att jag inte fått nått sommarjobb än och att det är jättekonstigt att stället som jag jobbade på förra sommaren inte har hört av sig. Då säger hon att om jag inte får varken jobbet i Hovmantorp eller det jag sökt i Stockholm ska jag få jobba som kyrkogårdsvaktmästare i Ljuder (bland som bästa jobben jag haft faktiskt!), så jag blev ju megahappi och typ tyckte det kändes jätteskönt att jag faktiskt skulle få nått sommarjobb i sommar. Sen läggar jag mig och pluggar några timmar och sen ringer telefonen och jag trodde det var mamma som ringde tillbaka. Mne då är det Sjöglimten (jobbet i Hovmantorp) som ringer och typ; "Hej! Vad sägs om åtta veckors jobb här i sommar?! :D". Jag typ; "Eeeh, ja det låter bra MEN jag ska på intervju nu i eftermiddag på ett jobb här i Västerås, kan jag återkomma på måndag?". LÖGNLÖGNLÖGN!!! Jag ljög därför att jobbet jag sökt i Stockholm gärna ville att jag skulle ringa till dom om jag blev erbjuden ett annat jobb, so I had to lie. Förlåt Sjöglimten. Iallafall... Jag ringer mamma i panik och typ; "VAD SKA JAG GÖRAAAAAA?!". Hon säger att jag ska ringa till Stockholmsjobbet och säga som det är. Så, jag ringer. Och typ tre minuter senare har jag tydligen fått jobb där! Dock ett antal veckor längre än vad jag ville jobba (jag ville jobba max fem, nu ska jag jobba sju veckor= hela sommaren), men man får ta vad som erbjuds såatte. NU har jag bokat in introduktionsträffar och dagar jag ska jobba där. OBS ÄR NERVÖS! Är livrädd för att dom tror att jag typ ska kunna allt medicinskt bara för att jag sa att jag har lika mycket utbildning som en undersköterska till sommaren typ, HJÄLP! Men det ska nog gå bra. Jag får vara med Mattias hela sommaren och jag kommer tjäna pengar och mami har lovat att dom ska komma upp och hälsa på mih i Stockholm och jag kanske kan ta ledig en-två dagar så jag kan åka över till Gotland. Ja, detta kan nog bli bra, tror jag allt!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Från noll till tre jobb på några timmar, inte illa. Och grattis! :D

Grymt jävla snygg outfit du har i inlägget ovanför, förresten!

2011-04-09 @ 19:31:05

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0