Gotland

I helgen var jag ju på Gotland och det var så fint och mysigt och bäst och jag ville aldrig mer åka hem, ungefär. Hängde hemma hos mormor och morfar i deras hus tillsammans med mami, Anna, Martin och hans flickvän, min moster och mina två kusiner. Vi skrattade och lekte dunkgömme och var i Visby och matade den halvtama vildkaninen med knäckebröd och satt i flera timmar på förmiddagen i morfars tjocktröjor och myste runt bordet och gick runt myren och bara levde, liksom.
Och på söndagen, innan jag åkte tillbaka till Stockholm, åkte jag och Anna till Papi och Åsas stuga och hade det mysigt där. Vi åt hallonsorbet och åkte ner till havet fastän det regnade och blåste en massa men det var mysigt och fint och vi såg en groda som klättrade i träd. Och när det väl var dags att åka från papi och Åsa, hem till mormor och morfar och hämta mina saker övervägde jag starkt på att sjukanmäla mig och aldrig mer komma tillbaka till Stockholm och bara bo i mormor och morfars friggebod som vi har sovit i varenda sommar i hela mitt liv som vi har tillbringat på Gotland, men det gjorde jag inte. Utan jag tog båten tillbaka till Stockholm kl. 00:50, kom fram till Stockholm central 5:40, åkte hem och lekte med Ansgibus innan jag åkte till jobbet och tillbaka i verkligeheten.
















Kommentarer
Postat av: Ida-Lisa

Åh så fint det lät! :D

2011-08-10 @ 21:49:08
URL: http://idalisapersson.tumblr.com/
Postat av: Ma

Åhh...vilka fina bilder!! Jag längtar tillbaka!!

Så kul att du kunde komma över.



Puss o Kram Mami

2011-08-10 @ 22:13:15
URL: http://mamipe.blogg.se/

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0