Livet är människans bästa tid.

Igår: När jag kom hem efter skolan så låg det en avi på min dörrmatta att jag hade ett (oväntat) paket att hämta ut på ica. Det visade sig att min fina mami och lillasyster hade skickat ett paket med lite smått och gott till mig, bland annat marabou polka, skumtomtar, ett läppglans och en löskrage som Anna har sytt alldeles själv till mig! Älskar att få sådana små oväntade paket, så himla mycket vardagsglädje!




























Idag på morgonen: Gick upp klockan 06 för jag skulle åka till Stockholm för att först lämna Ansgibus hos Mattias för han ska ha honom över jul, och sen ha lite julmysshopping tillsammans med Ida-Lisa och Marie. Vaknar iallafall till tonerna av "Alla flickor utom jag" eftersom jag glömt att stänga av "Musikhjälpen" på datorn. Detta får mig osökt att tänka på ett klipp som Marie och jag kollade på igår, och genom att tänka på det klippet börjat jag tänka på en liten filmsnutt där en viss hemsk, känd person åker linbana, vilket fick mig att börja fnittra för mig själv där på morgonkvisten!
Sedan åkte jag och Ansgi lite tåg hem till Mattias och lämnade honom där, men jag hann även boka en biljett till Kents konsert den 14/7 i Göteborg, lyckan alltså!!!!!

Idag: Jag, Marie och Ida-Lisa har traskat runt i Stockholm och kikat i affärer och letat efter julklappar. Det har gått skitdåligt eftersom:
1. Personerna jag ska köpa till har inte önskat sig något
2. Det som jag har tänkt att köpa har inte funnits
3. Har alltså inte köpt en enda julis idag, FAIL.
Jag har istället köpt lite saker till mig själv eftersom jag kan ju inte gå runt med pengar och inte använda dom, eller så. Har inhandlat mig en tjocktröja fårn H&M, en hjärtankjol från Monki, en svart kofta från Cubus och ett svartglittrigt nagellack!
Och när vi satt på tåget påväg hem så blev alla tre helt fnissiga och jätteskrattiga och mina lösögonfransar lossnade vilket fick Marie och Ida-Lisa att bryta ut i skratt och jag skulle hosta och Ida-Lisa skulle hjälpa mig att hosta och ja jag vet inte alls, men roligt hade vi iallafall!



Kommentarer
Postat av: Lillapister

Hihi, hoppas att kragen sitter bra, annars syr jag en ny och jag hoppas att allt smakade bra!!

BÄSTA SYSTER <3

2011-12-14 @ 18:30:30
URL: http://eklundgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

du köper alltid så fina saker! kan du inte visa? :) kraam

2011-12-14 @ 20:21:01

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0