När ni var små, säg vilka droger tog ni då?

Idag har jag bara varit i skolan hela dagen. Vår nya mördarkurs har börjat nu; har ju liksom heldagsföreläsningar mellan tre till fem gånger i veckan och det är bara helt crazy! Iallafall, har ju inte riktigt någonting roligt att skriva om just nu så jag tänkte visa er hur en helt vanlig skoldag ser ut för mig:


Ungefär det första jag gör på morgonen är att säga godmorgon till Ansgibäbis, och sen äter jag frullis. Idag blev det havregrynsgröt med jordgubbar i.


När jag ätit klart så är klockan ungefär tio i åtta, så då väljer jag kläder och fixar iordning mig och sådära. Idag valde jag att ha på mig en vanlig, svart klänning och sen kaninkoftan som jag köpte igår, den är så himlahimla fin!


Klockan kvart i nio så cyklar jag iväg till skolan på min racercyckel. På bilden så ser ni min nya cykelkorg, och i den ligger min nya väska som jag köpte igår! Och så har jag äntligen satt fast min ursnygga dödskalle-ringklocka, inte en dag försent liksom.


Klockan kvart över nio så börjar skolan. Idag på förmiddagen så hade vi föreläsning om demenssjukdomar, himla intressant! Här sitter jag tills klockan tolv då föreläsningen är slut.


Mellan klockan tolv och kvart över ett så har vi lunchrast. Man spenderar typ mellan fem till femton minutrarna av rasten i att stå i kö till microrummet eftersom det bara finns typ fem fungerande microsar... Sen äter vi, obviously, och idag åt jag någonslags wookgrejs som jag hittade i min frys. Det är bra när man hittar matlådor man glömt att man fryst in!


Eftermiddagen forsätter med ytterliggare en föreläsning, och nu hade vi om konfusioner. Oftast är det så himla drygt att ha föreläsningar på eftermiddagen om man haft på förmiddagen också, för då är hjärnan mest som potatismos och när man ska anteckna så skriver man en massa och sen fem sekunde efteråt så har man glömt bort vad man skrivit ungefär.


När klockan äntligen har blivit fyra så är det dags att cykla hem igen. Antingen så cyklar jag direkt hem, men ibland så stannar jag och handlar på vägen eftersom jag tycker det är så jobbigt att gå ut igen när man väl kommit hem.


Dagar som denna, då jag haft två föreläsningar, så spenderar jag tyvär typ hela kvällen med att renskriva mina anteckningar. Det är ganska tråkigt, eller det är faktiskt skittråkigt, men det blir ju liksom lite plugg på samma gång eftersom man måste läsa igenom allting en extra gång! Och det är ju i ärlighetens namn inte helt fel att sitta uppkrupen i soffsängen och lyssna på musik och dricka mängder med te.

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0