Vad jag har gjort dom senaste 7 veckorna.

Idag jobbade jag mitt sista pass på jobbet, så jag tänkte passa på att visa er vad jag har pysslat med dessa sju veckor då jag har jobbat genom att helt enkelt visa hur en vanlig jobbdag ser ut:
 
Först så går jag upp runt tio i sex och äter frukost.
 
Vid klockan fem över halv sju så cyklar jag mot sjukhuset.
 
Här är sjukhuset där jag jobbar! Ser väl ungefär lika pepp ut som sjukhus brukar göra...
 
Byter om till jobbkläder, och det är såhär jag ser ut nio timmar om dagen då jag jobbar. Helt opersonliga kläder, dock är dom ganska sköna att glida omrking i så ska inte klaga.
 
Och här är min avdelning där jag jobbar!
 
Dessa är några utav alla sysslor som jag pysslar med under min arbetsdag, exempelvis bädda sängar, lägga om sår, ta blodsocker eller severa fika. Det sistnämnda tycker jag är skitjobbigt att göra eftersom jag alltid blir så himla hungrig av att göra det haha. Får liksom hålla mig i skinnet så jag inte äter upp patienternas fika!
 
Justde, oftast när vi är inne hos patienterna är vi såhär snygga: plastförkläden och handskar. Förstår ni hur varmt det blir om det redan är varmt i rummet och man ska hålla på att vänta/tvätta/fixa till patieten? Blir ju en fucking regnskog i det där förklädet!
 
När kvällspersonalen kommer blir det alltid dubbelt uppsättning av personal i två timmar, så om man har det lugnt kan man passa på att varva ner och typ kolla på tv. Och när klockan är halv fyra så tar jag mitt pick och pack och så går jag hem!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0