Midsommarafton

Midsommarafton spenderade jag hemma hos Kelly tillsammans med henne, Ida-Lisa och Catti! Vi hade lite knytkalas så alla hade tagit med sig olika midsommarmaträtter (jag hade färskpotatis och jordgubbstårta), och dör vad gott allt var! Godast var västerbottenostpajen som Ida-Lisa gjort, och Kellys ägg med skagenröra på! Det var ju faktiskt för en gångs skull var varmt och fint väder så kunde vi kunde sitta ute och äta, mysfaktor deluxe alltså. Eftersom det var första gången som Catti firade midsommar så bestämde vi oss för att liksom köra på med en improviserad nubbe i form av vodka haha. Men hellre det än ingenting tänkte vi och sjöng "helan går", shottade och sen dog alla pga skitäckligt haha. Vi fick besök av både fåglar och en ekorre som var helt på, så Ida-Lisa matade den med en köttbulle (ekorren blev skitglad och åt upp hela!). Sen åt vi jordgubbstårta och Kellys chokladdoppade jordgubbar i kexform med minimarshmallows! Behöver inte ens säga hur sjukt gott det var eftersom ni säkert förstår det själva. Sedan dansade vi lite, jag hittade stjärnor på bordet som jag absolut inte kunde låta bli utan satte dom under ögonen haha, Kelly skickade ett mass-sms och vi väntade med spänning på svar, Catti pimpade sig själv med en pappersbit från tre apor-kartongen och lite sådär! Sen blev det kyligt så vi gick in och fortsatte dricka (+ att jag åt en massa kalla potatisar haha...), och vi bestämde att vi skulle ner till det enda stället i stan som hade öppet. Det i sig är en intressant historia, jag vet inte hur många gånger folk tog på våra rumpor och dansade alldeles för täta danser med oss och vi flydde varenda gång men ingen fattade så dom försökte igen alltså hahaha? Iallafall... Jag och Ida-Lisa skulle springa iväg på toa och vi var borta i kanske tio minuter och när vi kommer tillbaka så hittar vi inte Kelly och Catti. Vi letade men utan resultat, och sen ser Ida-Lisa att hon har fått sms från Kelly där det står "Vart är ni, vi hamnade i bråk". Alltså haha vi lämnar våra vänner i tio minuter, och under tiden händer detta? Haha, sjukaste. Vi drog iallafall från stället ganska snart efter det och hamnade på latinoefterfest hos Cattis vänner. Kunde vi andra i sällskapet blivit mer malplacerade liksom haha? Men det var trevligt, även om jag inte stannade så länge utan cyklade hem ganska så snart efter det.
 
En himla fin och bra midsommar hade vi iallafall! ♥
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0