I'm not like that, I'm not in a hurry. Take your time, I'm not going nowhere, if you go I will always follow.


Igår var jag i Stockholm för att kolla på The Sounds! Mattias mötte mig på centralen och sen gick vi på stan ett tag, och istället för att ta tunnelbanan till söder bestämde vi oss för att gå eftersom det var så fint väder. När klockan var runt halv åtta så gick vi in på Debaser Medis och köpte oss varsin öl. Jag fick även den röda The Sounds-väskan av Mattias i julklapp eftersom han inte köpt nått till mig (den är så himla fin och jag längtar tills det blir skola så att jag kan ha den, även om det kommer se helt galet ut när väskan är klarröd och min jacka är vinröd.). Jag var lite nervös och så eftersom vi inte stod inne i själva spellokalen så jag hade ingen chans att se om det var mycket folk framför scenen eller inte, så efter ett tag så gick vi in dit och tydligen så hade förbandet (The Limousines) redan börjat spela. Inte min musiksmak direkt men var naturligtvis artig och applåderade och sådära. Hamnade iallafall på andra raden, och det var inte förens The Sounds precis gick på scen som hela rummet var fyllt med folk. Det var en utav dom lugnaste The Sounds's spelnigarna som jag varit på, i den bemärkelsen att publiken var lugn; inget putt eller trängsel eller "hallå jag ska minsann stå längst fram så du får gå bak", så jag var himla nöjd!







Dom öppnade iallafall med "It's so easy", och sen så fortsatte dom med "Dance with the Devil". Jag var ju bara så himla glad att äntligen få se dom igen och åh blir ju helt happi bara av att tänka tillbaka på igår! Ett tag in under spelningen så bestämmer sig Maja för att hoppa ner från scenen och gå fram till publiken som stod ute i högra hörnet, men sen så går hon fram och ställer sig precis framför staketet där jag står, och så hoppar hon upp på kanten och sätter sig och jag typ dör och fattar ju inte riktigt vad som händer men jag och tjejen som står framför mig gruppkramas iallafall med Maja och mitt hjärta slår ju sönder och omg ♥ Bästa Maja! Och här på bilden nere så ser ni ju hur nära hon är. Har ju liksom helt utzoomat och HON ÄR JU LIKSOM MINDRE ÄN 20 CM IFRÅN MIG!!!

 

 

 

Sen hoppar hon upp på scenen igen och fortsätter ett par låtar till, bland annat så spelar dom "Wish you were here", och gör en galet snygg övergång från den till "Midnight Sun". Efter att dom spelat "Dorchester Hotel" går dom av scenen, och tjejen som står framför mig går (wtf?!?!), så jag hoppar snabbt in och ställer mig på hennes plats= första raden nu. Efter ett par minuter igen så kommer dom in och spelar "Tony the beat" och avslutar med bästa "Hope you're happy now"! Åh, vill vara tillbaka igen och igen och igen och jag hoppas att dom har någon spelning i Sverige i sommar eller i höst så att det inte dröjer sålänge innan jag kan se dom igen!


Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0