Valborg

Igår var det valborg och den spenderade jag tillsammans med Ida-Lisa hemma hos en klasskompis som hade 25-års fest. Först hängde vi hemma hos henne och fixade iodning oss tillsammans och dagen till ära så valde jag att inviga min jacka som jag köpte till mig själv i julis; älskar den! Runt 18-tiden så gick vi till festen och kvällen var trevlig, och vi hade en massa sjuksköterskesnack; typ en livlig diskussion om att det hade varit skitroligt om man kunde öppna en mottagning som man kunde gå till och få ringer-acetat på när man skulle gå hem efter en utekväll så att man skulle slippa vara bakis, haha! Senare på kvälln hade vi en lång diskussion om min småländska dialekt, och vi hittade nya ord som jag inte visste att man inte säger i resten av sverige (tydligen heter den delen på skon som vi hemma hos mig kallar för tunga "plös" egentligen? Haha wft?! Plös?!?!). Sedan var det en person som dissade Växjö totalt och jag blev sur och tjabbade tillbaka haha, vet dock inte vem som vann diskussionen men jag blev ganska nöjd när han sa att Västerås inte var bättre, haha. Resten av kvällen satt vi och åt sangria-frukter och potatissallad direkt ur kastrullen. Och sen blev klockan tydligen ganska mycket så då traskade jag hem till Ida-Lisa för att hämta mina saker men blev kvar där ett tag och drack resorb, och sen råkade vi somna i soffan tills det var ett ljud (som vi fortfarande inte fattar var det kom ifrån?) som väckte oss så då bestämde jag mig för att cykla hem, och klockan var kanske runt 04:40 då och det var ljust ute och fåglarna sjöng och det var inte alls kallt och jag fick ungefär världens sommarfeelings då jag cyklade hem, woop woop!






Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0