Tolfte november

Idag har jag börjat på min två veckos långa praktik på primärvården (vårdcentral). Det har väl gått bra, men det är ingenting som jag tror att jag vill jobba med dom kommande trettio åren iallafall. Har mest lyssnat på när min handledare har pratat i telefon, sett när hon gett vaccin och så har jag tagit x många blodprover. Typ det. Men det roligaste är ju kläderna som vi har på oss, ville typ börja skratta när jag såg dom; det ser ju för fasiken mer ut som att vi ska ut på safari än att jobba på en vårdcentral?! Det är ju liksom bara kikaren och hatten som saknas!
 

Iallafall. Nu är jag hemma, och väl där så upptäcker jag att in TV typ är trasig!? Liksom ORKAR INTE!!!!! Det är liksom den där av/på-knappen som har slutat att fungera så den vill inte sitta inne själv= tv'n är avstängd om man inte sitter och håller in knappen. Nu har jag dock lyckats lösa det genom att tejpa fast en ihopknycklad pappersbit skithårt så den håller den inne, men iallafall! Liksom ALLT har gått sönder för mig i år:
- Min cykel (en gick sönder så fick köpa en ny och så blev den stulen)
- Min ipod
- Min kamera (+ har tappat bort den nu)
- Min lägenhet (den har inte gått sönder men krabbar iallafall)
- Min TV
- Plus något mer som jag inte kommer på nu
 
Får ju verkligen hoppas på att nästa år blir bättre...

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ta det försiktigt så inte kikaren går sönder :(

2012-11-12 @ 19:36:18

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0