Kom hem nu, jag saknar dig.

Sitter hemma idag och dricker blue fruit-te ur min halvlivers tekopp. Min favoritkopp. Lyssnar på Anna Järvinen också, som vanligt. Borde egentligen göra mycket idag när jag är ledig från praktiken men jag har noll ork så har suttit här vid matbordet sedan jag vaknat. Vilket i och för sig inte var så längesen eftersom jag vaknade vid halv tolv. Är fortfarande trött så hade lätt kunnat gå och lägga mig igen men tänker att jag får sova tidigare ikväll istället. Har ju tid att ta sovmorgon imon också.
 
Och medan jag sitter här och skriver kommer jag ju på att det är idag som jag ska ansöka om vilka kurser jag ska läsa i vår så att jag kan få bo kvar här. Känns ju himla opepp att behöva fortsätta plugga fastän man egentligen är klar, men vill inte gå runt och oroa mig för att dom ska säga upp mig från lägenheten pga att jag inte plugar så känner att jag tar det säkra före det osäkra och läser två kurser. Såhär ser iallafall topp fem ut på dom kurser som jag ska söka:
 
1. Handledning med inriktning mot vård, rehabilitering och omsorg
2. Infektionssjukdomar
3. Barns rätt inom vård, habilitering och omsorg
4. Demens och psykisk ohälsa hos äldre - klinisk bild, utredning och behandling
5. Hälsofrämjande ledarskap

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0