Neonskyltar på gatorna sänder ljus till mig och skatorna.

 
Det började med att Ida-Lisa kom hem till mig med en flaska rosé. Jag öppnade upp min bag-in-box innehållande tre liter rödvin. Vi bosatte oss ute på balkongen där vi pratade, skrattade och bara njöt utav kvällen. När det blivit lite kallare drog vi oss innåt där Ida-Lisa med fnittrig förtjusning lekte med Hedwig och hennes vippa, och utropade"kolla vad högt hon hoppar!!!". Vi hamnade på min bänk i hallen där vi kramades, och på nått sätt lyckades vi trilla och få mitt vinglas med oss i fallet; vilket jag landade på. Jag klararde mig undan med en minimal skråma på låret, men Ida-Lisa plåstrade naturligtvis om mig med ett glassplåster. Sedan gick allting väldigt snabbt. Min kropp tyckte tydligen att jag druckit för många glas rödvin, för den gjorde revolt. Ida-Lisa stoppade mig i säng, och vinglade sedan hem i natten.
 
 
Jag vaknade på fredagsmorgonen och mådde bättre än jag förtjänade. Stapplade in i badrummet och möttes utav ett totalt kaos. Smsade till Ida-Lisa som föreslog att vi skulle åka och bada. Sagt och gjort. Snabbt in i duschen för att försöka reda ut en illa tilltygad panda, packa min gula kånken och sedan slänga mig på cykeln för att möta upp henne utanför ica för att införskaffa lite proviant inför dagens äventyr. 17 minuters bussresa och vi kom fram till "Gropen" där vi tillbringade ett par hemskt trevliga timmar. Vi badade, åt plocksallad, njöt utav solen och sedan så sov jag en stund medan Ida-Lisa lyssnade på podcast.
När klockan var 17:30 tog vi bussen tillbaka till Västerås, och vi snabbade oss hem för kl. 20:30 skulle vi se "Känn ingen sorg" på bio. Jag köpte en Monsters Inc- meny, och fick på det viset en mugg med Sully på. Jag älskar monster inc. Bion var ju sådär himla bra. Se den!  Då kvällen fortfarande var ung och varm så bestämde vi oss för att gå till Bill & Bob och chilla lite där. Det resulterade i två syltburkar, lite öl och cider. Ett perfekt avslut på en perfekt dag!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0