Vi kommer alltid att leva, vi kommer aldrig att dö / Teneriffa, Los Cristianos.

 
Redan under första halvåret av vår utbildning började vi prata om att vi skulle göra en resa tillsammans när vi tagit examen. Som en avslutningsgrej liksom. Först pratade vi om att åka till USA, sedan pratade vi om en weekend till Paris men det blev tillsist en vecka på Teneriffa! Här följer ungefär världens längsta inlägg om världens bästa resa.
 
Tisdag:
Resan började klockan 03:55 när bussen gick från Västerå till Arlanda. Jag halvsov på bussen medan dom andra var klarvakna. På Arlande mötte vi upp Catti och sedan checkade vi in. Eftersom ingen hade ätit någon ordentlig frukost så satte vi oss ner på ett fik och tog varsin baguett och musade på tills det var dags att gå till boarding. Jag somnade redan innan vi lyft och lyckades sova i hela fyra timmar på planet och det var ju helt fantastiskt eftersom jag då slapp oroa mig för att planet skulle bli kapat (vilket är min största skräck när jag flyger). Efter lite mindre än sex timmars flygresa landade vi heskinnade på ön. Eller ja, Marie och jag var väl lite skakade då Marie är livrädd för att flyga, och jag blev så åksjuk när vi skulle landa att jag var säker på att jag skulle kräkas, men vi klarade oss. Hämtade väskorna och letade upp bussen som skulle ta oss till hotellet "Los Alisios". Efter ungefär 25 minuters resa anlände vi och fick checka in, få hotellrumsnyckeln och ta oss en titt på vart vi skulle tillbringa dom kommande sju dagarna. Dock var vi så fruktansvärt hungriga att vi vara lämnade grejerna i lägenheten och sen begav vi oss ut på jakt efter något att äta. Vi hittade ett litet ställe och det fick duga. När vi fått i oss lite energi gick vi och handlade mat på "SuperDino" (en mataffär som hade en flämtande dinosaurie som varumärke). Efter det gick vi och la oss vid poolen och chillade ett tag innan vi avslutade kvällen i lägenheten med varsitt glas sangria.
 
Onsdag:
Vi gick upp klockan nio och vid kvart över var vi nere i matsalen och åt frukost. Jag älskar frukostbuffé för det finns så mycket saker där som jag aldrig äter hemma så som croissanter och cocopuffs! När vi ätit oss mätta gick vi och bytte om och la oss nere vid poolen och väntade på att solen skulle komma. När vi legat där ett par timmar började det bli riktigt varmt så vi gick upp till lägenheten och vilade lite innan vi klädde på oss och begav oss ner mot stan för att leta upp stranden. Väl vid havet var det ganska kallt så vi traskade bara längs stranden och sen letade vi upp ett ställe att äta på, begav oss hemmåt och avslutade kvällen i lägenheten där vi pratade en massa, lyssnade på musik och Ida-Lisa flätade våra hår.
 
Torsdag:
Vi gick upp och åt frukost, chillade ett par timmar vid poolen och tog en drink där, och på eftermiddagen gick vi ner mot stan och kikade i lite affärer. Vi försökte fly undan alla som ville att vi skulle komma in och äta på deras restauranger och vi blev kallade "all the single ladies" och "spice girls". Orginellt. Tillsist hittade vi ett ställe där vi kunde äta tapas så vi bestämde oss för att slå oss ner där. Det var gott och jag smakade en friterad bläckfiskring eftersom jag fått för mig att jag gillade det men det gjorde jag inte och det smakade så himla mycket fisk att jag var tvungen att spotta ut den i servetten igen haha.Klarar verkligen inte av fisksmak. När vi skulle gå hem gick vi förbi ett ställe som sålde glass så vi köpte varsin innan vi begav oss hemåt. På vägen tillbaka hittade vi dock en lekpark som Catti, Ida-Lisa och Kelly lekte på en stund haha och jag tog ett kort på Catti där hon ser ut som en demon!
 
Fredag:
Denna dagen hade vi inplanerat en liten shoppingtur eftersom vi hade blivit tipsade om vart det fanns bra klädaffärer. Det passade bra att göra det just denna dag eftersom det var lite mulet, så när vi ätit frullis gick vi och gjorde iordning oss och sedan traskade vi iväg ner mot stranden och kollade i lite affärer där. Då vi planerat att åka på ett litet resmål på lördagen var jag tungen att gå till ett apotek och införskaffa åksjuketabletter eftersom jag inte ville tillbringa x antal timmar i en buss med att kräkas, så när vi såg ett apotek gick vi in där. Catti visste inte vad åksjuketabletter hette på spanska så jag gick och funderade på hur jag bäst skulle förklara på engelska vad det var jag ville ha, men när jag kom fram till kassan så talade receptarien svenska och jag blev asglad haha och vad glad över det hela dagen sen! Runt lunchtid så började vi bli hungriga och blev "inraggade" på en restaurang där dom hade lite all möjlig mat. Jag åt världens godaste vegetariska pizza, och efteråt så beställde jag in en jättestor öl för bara 1€! Var fett nöjd! Alla andra drack fancy drinkar och jag blev lite avundsjuk över att itne jag fått något pimp i min drink så jag snodde Kellys pappegoja som hon fått och satte den i min öl. Finfint! Vi satt kvar ganska länge och bara njöt utav hur skönt det var och hur glada vi var över att vi faktiskt gjort slag i saken och åka på semester tillsammans! När affärerna hade öppnat igen efter siestan så begav vi oss ut på en liten shoppingtur där jag inhandlade bland annat ett par rosa, varma mystofflor, en glittrig kjol och en helt underbar tröja med svart krage och franska bulldoggar på! Eftersom vi hade gått sjukt långt hemifrån så tog vi taxi tillbaka till hotellet då vi ville hinna vara med på "Bingo" på kvällen. Vi gick och byte om och gick ner till baren, beställde in lite att dricka och sen spelade vi bingo. Catti fick den första "linen", men fick tyvär inte bingo först utan det var dom sjukt jobbiga britterna som fick det så vi blev lite sura. Men sen lyckades Catti flörta till sig en liten sangria utav bingoledaren så vi blev glada! Näe vi skulle gå upp till lägenheten igen var vi väl lite salongsberusade och Catti hoppade upp på en mur med staket, och det tyckte jag verkade jätteroligt så jag skrek till henne "VÄNTA PÅ MIG", varpå Ida-Lisa och Marie blev ASRÄDDA och Marie trodde att jag såg en häst hahahaha!
 
Lördag:
Vi klev upp jättetidigt (typ kvart över sju ^^), gick och åt frullis och sen så gick vi och letade reda på vart bussen till Teide skulle avgå ifrån. Teide är alltså Spaniens högsta punkt, men också världens TREDJE STÖRSTA VULKAN! Det tog lite tid att hitta till busshållplatsen eftersom alla vi frågade sa att den låg åt olika håll, men efter ett litet tag hittade vi den och hoppade på bussen. Eftersom resan var sponsrad, och vi bara behövde betala 10€, så var vi tvugna att lyssna på en liten föreläsning om ullsängar/sängkläder, men vi fick smörgåstårta och vin så det gick ingen nöd på oss. Efter några timmar till i bussen så var vi äntligen framme på Teide där vi köpte biljett så vi skulle kunna åka upp med linbanan och bara vara 300 meter från toppen! Det blåste GALET mycket väl där uppe och var typ bara nollgradigt men utsikten var helt adorable och det var verkligen en upplevelse! På bussen tillbaka flirtade vi sönder med en bebis som satt framför oss, sen somnade jag och han hade tydligen skrattat åt mig då haha... När vi kommit hem så orkade vi inte leta efter nånstans att äta så vi åt på hotellet, och efter det gick vi till lägenheten, bytte om till pyjamas och sen blandade vi drinkar och åt godis i Ida-Lisa och Cattis säng och hade det helt toppenbra! Eftersom jag hade lyckats få världens sår på kinden som inte slutade blöda så fick jag gå runt med ett hjärtanplåster hela kvällen men det gjorde mig förstås inte så mycket eftersom jag tyckte det var ganska fint!
 
Söndag:
Idag så delade vi upp oss, och Ida-lisa och Kelly åkte till ett vattenland medan vi andra valde att stanna hemma och chilla. Eller, chilla och chilla, vi drog ner till stranden efter frukosten och drog runt där i et par timmar och det var helt underbart! Vattnet var varmt men ingen av oss hade med sig bikini så vi gick så långt ut som vi kunde utan att blöta ner underkläderna. Sen kände vi att vi var sugna på glass så vi gick och köpte glass vilket var helt fantastiskt gott! Det började bli riktigt varmt så vi gick tillbaka till hotellet där jag och Marie badade och Catti solade/sov ^^ På kvällen hade Ida-Lisa och Kelly kommit hem och jag, Marie och Catti dukade upp ett litet festbord på balkongen för vi tänkte att vi skulle ha en myskväll med lite drinkar och sådära. OCH så hade vi köpte kinderägg!!! Älskar kinderägg. När jag öppnade mitt så fick jag en skitful bil så jag blev lite ledsen, men sen så bytte Catti med mig och jag fick hennes pingvin eftersom hon redan hade den, och jag döpte honom till Jocke Berg! Marie fick Herr Krabba från Svampbob Fyrkant och Kelly fick Simba. Vi satt på balkongen ett bra tag och hade skitkul, men sen så blev mina vänner lite sensitiva och det hade jag inte alls lust med för jag tycker inte om att gråta och så, så jag gick upp på rummet och satte på mig mina solisar för att leka "svart och svår" men det gick inte så bra så jag bestämde mig för att gå och lägga mig istället. Såtte, ja.
 
Måndag:
Vår sista dag. Vi hade bestämt att vi skulle chilla på stranden och sen småhandla/äta på den bästa restaurangen vi besökt under tiden på Tenetriffa eftersom det var sista kvällen och så. Det var varmt och havet var svalkande och min glas var god och alla bara låg och hade det helt underbart i solen och läste böcker, chillade och solade! När vi köpt glass så fick Marie kontakt med en duva som hon matade med glasstrut direkt ur handen! Så himla fint. När vi skue gå och handla hittade jag en hatt som jag provade och alla sa att jag borde ha en hatt på riktigt, fast inte en rosa såklart, så det är någonting som jag kanske skulle överväga kan man ju tänka! Vi gick iallafall hem efter vår lilla chillförmiddag, vilade, bytte om och gick till vår favoritrestaurang och spenderade kvällen där. Så himla god mat! Denna kvällen åt jag en pasta med grädde, svamp och broccoli, drack sangria och åt världens godaste panna cotta till efterätt! Blev ju ganska megamätt kan jag ju lova. När vi sdan var tillbaka på väg till hotellet så råkade vi (läs jag) gå in i en lågprisaffär och bli helt galen pga det fanns ungefär tusen saker som jag ville ha men jag hade bara 5€ så jag köpte en pandadyna till Ansgar och Hedwig, en färdigknuten slips och sådära! UNDERBART!
 
Tisdag:
Det hade redan gått en vecka och det var dags att åka hem. Jag proppade i mig frullis som om jag aldrig skulle få äta igen. Och det skulle jag ju i och för sig inte, eller iallafall inte croissanter/cocopuffs. Sen gick vi upp till lägenheten och chillade eftersom vi redan hade packat nästan allt kvällen innan. Vid tolv hade vi checkat ut och satt på bussen på väg till flygplatsen. Vi checkade in vårt bagade och gick och köpte mackor eftersom vi inte skulle äta på ett bra tag. Vi gick förbi en affär där dörren var en stor hajmun och jag fick lite panik och ville inte gå in för den var skitläskig och jag är livrädd för hajar men sen gjorde jag det och Marie var överlycklig för hon älskar hajar och posade glatt med hajen på väggen. Alltså, usch..! När vi gick där i godan ro så såg jag helt plötsligt såna där automater som man får saker ur och blev helt salig och hoppades att det skulle finnas Hello Kitty-saker i dom som jag kunde hänga på min kamera, men det fanns det inte. Istället valde jag att ta ur en svampbobmaskin och fick en superhjälpte-svampbob och en superhjälpte-patrick som nu sitter på min kamera tillsammans med en smurf som jag köpte ur en automat när jag, Marie och Catti hade vår chilldag. Jag passade även på att skänka mina sista euro till wwf! Vid halv tre satt vi på planet tillbaka hem till kalla Sverige igen med blandade känslor. Jag lyckades sova fyra timmar igen, hoho, och var vaken de två sista då jag, Marie och Ida-Lisa spelade kort och jag försökte peppa Marie till att inte vara för rädd och sådära. Vi landade i Sverige igen nångång runt 21, och Kellys pappa hämtade och och jag var tillbaka i Västerås igen vid 23.
 
Sammanfattning:
Det har varit sju helt UNDERBARA dagar tillsammans med fyra totalt underbara vänner och vi kommer bara varandra närmre hela tiden! Jag tycker om dom så himla mycket att jag inte ens kan beskriva det i ord och jag fnissar när jag tänker tillbaka på allt roligt som hänt under resan. Som när Kelly under hela veckan kläckte ur sig "YOLO" hela tiden, eller när Marie säger "oh my god" med värsta indiska dialekten när vi var på väg upp med linbanan till Teide, när Catti rappar ihop "oh my god" och "awe vad bra" eller när Ida-Lisa blev hes och inte kunde prata och skulle skrika när hon blev rädd och det inte kom något ljud alls förutom världens minpip haha! Och jag kommer inte ihåg vem det var som sa det, men när vi var påväg hem från Teide satt vi och snackade om en annan som var med som hade tagit kort på oss åt oss, och nån säger följande "alltså, jag tror hon hade lite afasi. Eller så var hon bara dansk!". Alltså hahahah orkar inte! Jag har hur som helst haft världens mest välförtjänta semester tillsammans med fyra utav mina bästa och finaste vänner och den här resan kommer jag att leva på länge.
Puss på er mina gullungar! ♥

Kommentarer
Postat av: catti

Älskar dessa sammanfattningar!! Spec såhär tidigt på morgonen när man ska till jobbet :D
Åh vi är så bäatbästbääst <3

2013-02-05 @ 06:05:15

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0