Cityfestivalen / Power meet.

Nej det går ju inge bra det här med bloggandet som ni ser. JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR. Nu gör jag helt enkelt såhär att jag gör en s.k. bildbomb och visar er vad jag har hittat på den senaste månaden. Det innefattar mest (bara) festande på cityfestivalen och power meet.
 
Citfestivalen:
- Kort beskrivning; Poplove kommer upp, vi ser MAJA (The Sounds alltså), är fnitterfulla, stapplar in på mcdonalds och äter fyllemat, sover tillsammans i bäddsoffan, vaknar, bestället pizza och äter i strålande solsken på balkongen, korkar upp, dricker för mycket och är megapackade när vi ser älskade Joel Alme men det är fruktansvärt bra ändå och vi sjunger med i varenda låt och när han spelat klart så tar han oss i hand från scenen, Pop springer in bakom scenen och vi får prata med honom och han är ca världens gulligaste och tackar oss för att vi sjöng med och tyckte vi var modiga som satt längst fram när ingen annan vågade göra det. Stapplar vidare, dricker mermermer, går hem när solen redan gått upp. På lördagen är vi så trötta att vi först häger lite i parken men går hem när en fiskmås nästan bajsade på Pop och sen så hänger vi i bäddsoffan och kollar på skräckisar och fullständigt bara myser.
 
 
 
Power meet:
- Kort beskrivning: Var full i tre dagar i sträck. Åker raggarbil och räddar skalbaggar undan från bilar ser Marie göra en favorit i repris sedan förra året och helt plötslig falla ner på gatan och skrapa knät, klappar på olika hundar, dricker vin ur petflaskor och använder sedan de tomma petflaskorna till att slå lite lätt på en person som inte kastrerat sin honkatt fastän det var en utekatt och det gjorde mig väldigt upprörd, äter fylle-veggiburgare på max med Maries raggarföräldrar+vänner och ringer till R och ber honom möta upp mig när jag ska hem. Vaknar upp och är inte sådär jättebakis som jag borde vara och det är tack vare att jag klunkade EN LITER resorb natten innan ifrån en hjärtformad bunke (??). Beställer hempizza, gör mig iordning inför att mina vänner ska komma hem till mig och förfesta, hetsstädar/hetsgöriordning mig, vi dricker vin på min balkong och vi får BORRA upp min vinflaskkork eftersom den totalfastnad. Åker taxi ner på stan, dricker mer och vinglar fram och det är sol och jag är full och glad. Slår oss ner och tittar på bilar, sen blir klockan 20:30 och jag möter upp mami och Uffe på stationen som har förfestat med rosé på tåget upp. Tillbaka till mina vänner och vi sitter där några timmar, och jag hinner med att springa kissa i den skitläskiga stora busken x antal gånger, fast mami följde med mig för jag tyckte det var för läskigt att gå ensam. Klappar en whippet, klappar en polishäst som heter Rakel fast det är en hane, fnittrar runt och kallar R för "Ronnie-Pony". Åker hem med mami och Uffe där vi sitter på balkongen och dricker rödvin som jag spiller ut över hela bordet så Uffe får torka upp. Somnar pladask sedan. Lördag och vi är alla lite småbakis. Äter frullis och tar oss sdan ner på stan där vi tar en öl på en uteservering för att sedan äta mängder med mat på en kinesisk buffé. Hem och förfesta och sedan ner och titta på bilar igen. Jag lyckas trilla in i en buske pga 1. det var nerförsbacke 2. Jag hade platåskor (och var inte totalnykter). Ser en bil som kommer ifrån Piteå så jag springer rätt ut i gatan och vrålar att "MIN BÄSTA KOMPIS KOMMER IFRÅN SORSELE VET NI VART DET LIGGER??!" och stukar nästan foten på vägen tillbaka så min fd. gymnastmami får massera den. På hemvägen bjuder jag alla på Max och sedan däckar jag i sängen, igen. På söndagen tar vi det lugnt, jag bjuder mami på frullis på balkongen och dom åker hem kl. 13, och jag börjar jobba 13:30.
 
(Ansgar älskar att slicka hårspray från mitt hår...)
 

Kommentarer
Postat av: lilla p

vi måste så festa tillsammans någong gång!

2013-07-16 @ 21:53:00
URL: http://lillap.devote.se

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0