Det händer att jag tänker på dig, viskar utan svar.

 
Vaknade kl. 9:30 idag, helt utvilad. Låg kvar en stund och myste med Hedwig innan jag gick upp för att göra mig redo inför söndagens äventyr. Hade planerat att ta en lite tripp till "Dollarstore" eftersom vår planerade trip till Ullared i slutet av mars in blir av. Eftersom det var både sol och plusgrader ute så bytte jag vinterjackan mot vårjackan och drog på mig mina favoritbrillor och gjorde mig redo för att traska ner till busstationen och köpe ett 10-resorskort.
 
 
När jag väl köpt det upptäcker jag att bussen jag ska åka går först vid 12:06, och klockan är typ 11:15. Eftersom jag hade sett affären från när jag åkt tåg drog jag slutsatsen att jag bara skulle behöva följa järnvägen för att hitta affären, så jag började traska. Var ju himla mysigt väder ute och jag hade bra musik i öronen; dessvärre fick jag skoskav efter halva vägen och det var inte lika mysigt men jag kämpade på. En timme senare var jag framme och redo att inhandla lite saker! Hittade tallrikar, skålar, ramar, krukor, dukrslag, smågrejer till köket och sånt där! Mest i färgerna gult och grönt den här gången. När jag var klar så gick iallafall bussen hem så jag haltade till busshållplatsen och åkte hem. Jag har gjort såhär att alla saker som jag köpt till min nya lägenhet har jag lagt i en påse och så får det ligga där tills jag har flyttat. Kommer ju bli som en liten överraskning då tänker jag eftersom jag redan har glömt bort vad som ligger i den. Här får ni ett litet smakprov på vad den innehåller:
 
 
Nu ska jag ägna kvällen åt att dricka blåbärste och kolla på movie. Bra slut på en söndag tycker jag!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0