Systerbesök

I onsdags mötte jag ju upp Anna i Stockholm där vi strosade runt lite innan vi åkte tillbaka till Västerås. Igår hade vi en riktigt chilldag där vi först åt frullis i sängen och slappade lite framför TVn, innan vi klädde på oss och gick ner en runda på stan och besökte bl.a Myrorna och Stadsmissionen där jag fyndade finfina bestick och Anna en megafin byxdress som passade henne perfekt! Sen frossade Anna runt på Furulunds bland massa tyger innan vi bestämde oss för att gå tillbaka hem för att påbörja kvällsmaten vilket var sushi! Vi har pratat i flera år om att göra egen sushi, men det var först nu som vi faktiskt gjorde slag i saken. Innan vi började med kvällsmaten beslöt vi oss dock för att gå ut med Ansgar en stund eftersom det var så himla fint väder. Han var som vanligt väldigt skeptisk när jag satte på honom selen, men såfort vi kom ut glömde han det och strosade omkring i en kvart innan han beslöt sig för att det var dags att gå in igen. Det är så himla bra med Ansgi för han bestämmer liksom själv när han vill gå in och det är ju himla praktiskt för då vet jag ju att han faktiskt vill vara ute så länge som han är det! Iallafall. När vi kom in igen började Anna läsa om hur vi skulle tillreda riset på bästa sätt, medan jag passade på att göra en bulldeg eftersom vi hade bestämt att vi skulle äta bullar till efterrätt! Har man systermys måste man lyxa till det! När riset var färdig efter någon timme satte vi igång att göra iordning sushn, vilket faktiskt var lättare än jag trott! Jag hade avokado, paprika och gurka i mina; himla gott! Anna slog till på avokado, gurka, räkor och crabfish. Sedan myste vi ner oss i soffsängen, åt sushi, tittade på film och åt förtjusande goda bullar till efterätt. Kvällen rundade vi av med lite ansiktsmask; en liten tradition vi har!
Imorse vid 05 följde jag henne ner till tåget och nu är hon tillbaka i Växjö. Fast vi ses ju om 1,5 månade igen när hon ska hjälpa mig att flytta. Perfect!
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0