Ask me your questions.

Ser man på, jag fick faktiskt ett par frågor. Kors i taket alltså!
 
Här kommer frågorna + svaren. Enjoy..
 
Vilka är dina fem bästa band/artister?
- Rangordnar lite:
1. Kent
2. The Sounds
3. The Ark
4. Timo Räisänen
5. Håkan Hellström
Kika in min LastFM för att se vilka andra band/artister jag lyssnar på!

De fem bästa filmerna du har sett?
"Smala Sussie" är min favoritfilm så den måste självklart vara med. "A beautiful mind", "Juno", "Scott Pilgrim vs. the World" och "Mean Girls" är fantsatiskt bra dom också!

De fem bästa böckerna du har läst?
Tänker mer att jag blandar författare med enskilda böcker här, annars skulle topp fem bara bestå utav Harry Potter haha. Mina tre favoritförfattare är J.K Rowling, Jodi Picoult och Torey Hayden. ÄLSKAR alla deras böcker. Två utav mina andra favoritböcker som jag läst är "Zebraflickan" av Sofia Åkerman och "Marilyn Manson -den långa vägen ut ur helvetet". (Älskar självbiografiska böcker som handlar om missbruk, psykiatriska sjukdomar och artister/band).
 

Vilken är din favoritmånad på året?
När jag var yngre var det alltid oktober för att jag var så himla pollenallergisk när jag var liten så jag avskydde alla månader då det blommade. Speciellt våren (mars-maj). Men efter år av behandling och bättre mediciner så kan jag inte låta bli att börja tycka om slutet på maj/början på juni också!
 

Vilket parti planerar du att rösta på vid nästa val?
Alltså, jag är pinsamt lite insatt i politik överhuvud taget och har tyvär inte så jättemycket intresse för det, så jag kan inte säga exakt. Måste ta hjälp utav min vän Marie som är lite mer insatt, haha. Kan iallafall säga att det självklart INTE blir Sverigedemokraterna. Usch och fy!
 
Hur är det att bo själv, du har ju gjort det ganska länge nu. Trivs du med det eller kan det bli ensamt ibland?
Jag trivs jättebra! Ensamt blir det aldrig i och med att jag hela tiden har haft Ansgar och sedan januari förra året även Hedwig, så ensamheten är det inget problem med. Såklart tycker jag att det är jobbigt att resten av min släkt ligger minst fem timmar bort ifrån där jag bor, men jag försöker hälsa på dom så ofta jag kan/har råd. Det som är lite jobbigt med att bo ensam är att jag är en expert på att stöka ner. Har inget direkt behov av att ha det städat tyvär och har nästan aldrig folk hemma hos mig som ser stöket, så då kan jag sakna att bo hemma och ha mamma som tvingade mig till att städa mitt rum haha. Det bästa med att bo ensam är att om jag har lust kan jag gå klädd i pyjamas en hel dag, äta samma mat flera dagar i rad eller gå upp/gå och lägga mig utan att någon bryr sig om det mer än jag!
 
 
Har du & R gjort slut ? Tycker att du inte skriver on honom mer! Älskar din blogg!
Men åh, tack så mycket! Nja, vi har väl mer lagt saken lite på is för tillfället.
 
Kent's kommande skiva 2014, visst blir det fantastiskt? :*
Helt jäkla amazing!!!! *Börjar spara undan pengar till konsertbiljetter*

Vad tycker du om folk som anser att man inte borde få lov att ha innekatt?
GAAAH blir galen när folk kritiserar att man har innekatter!!! Jag tycker att det är för lite pålästa om kattens behov för att kunna uttrycka sig om den saken, och känner också att de är lite oansvariga som istället har sin katt ute springande fritt vind för våg. Lagen för tillsyn av hundar och katter lyder "Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter." Har du koll på att din utekatt inte skadar någonting (exempelvis bajsar i ett barns sandlåda eller klöser sönder grannens soffdynor på altanen?)? Nej! Dessutom så är det rent av farligt att ha utekatt i det avseendet att de just är utekatter och folk kan störa sig riktigt ordentligt på dom och ta till fruktansvärda knep för att få iväg dom från deras tomt. Och så finns det ju alltid störda människor som för skojs skull skadar katten... Usch nej.
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0