Akut psykos från och med 2/6.

Hörni, jag har ju glömt att berätta! Den 2/6 byter jag jobb, från infektion till avd. 96; akut psykos. Detta har varit min drömavdelning sedan jag hade min praktik där för 1,5 år sedan. Jag har alltid varit intresserad utav psykiatriska sjukdomar, läst mängder med självbiografier om ämnet, tittat på dokumentärer, men det har aldrig slagit mig in att jag faktiskt kan jobba med detta. Inte förens jag började plugga till sköterska och kom på att jag faktiskt kan arbeta där själv. När jag hade min praktik på 96:an så förstod jag att det var psykossjukdomar som jag ville jobba med.
 
Jag hoppas att jag kommer kunna göra skillnad. Att de patienter jag har kommer att uppfatta sin vårdtid som bra. Jag hoppas att jag ska kunna döda de fördomar som finns. Jag hoppas att jag ska kunna göra det så bra för patienterna som möjligt. Jag hoppas att jag kommer vara stark nog att säga ifrån om saker och ting sker som jag inte tycker är okej, fastän jag är nyanställd. Jag tror att detta kommer att bli så himla bra.
 
Jag kommer att sakna att jobba på Infektion så himla mycket. Jag älskar min arbetsplats, jag älskar arbetssysslorna och inte minst alla mina underbara kollegor. Fastän jag inte riktigt känner mig klar här på infektion känner jag att jag inte kan sumpa chansen att få börja på 96:an, nu när tillfället gavs. Och jag får se det såhär: skulle jag vantrivas där så byter jag bara avdelning. För det är en av fördelarna att jobba som sköterska; det finns så himla många alternativ.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tror du kommer göra ett jättebra jobb där!
Alltså ärligt, personal på olika psykavdelningar är ju inte de bästa direkt :(

2014-03-19 @ 21:48:24
URL: http://overklighet.blogspot.com
Postat av: Cissi

Du kommer va grym på 96:an å även fast vi kommer sakna dig på 1a, så kommer det bli skitbra på psyk! Du brinner verkligen för det och ja, vi finns kvar om det är så att det inte var som du trodde/hade hoppats på :) å jag finns kvar/ din kompis ;)

2014-03-21 @ 23:37:01

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0