Är du?

  
 
Att vi fortfarande lever i ett samhälle där folk behandlas olika beroende på kön, etnicitet, sexuell läggning, klasstillhörighet med mera. Det är ju så attt det råkar vara år 2014; har vi inte kommit längre än så här? Det är sjukt att vi har ett främlingsfientligt parti i vår riksdag; hur gick det till? Orkar knappt tänka på det för jag blir så arg och förvirrad.
 
Att vi inte ska kunna få se ut som vi vill? Att kvinnor inte ska kunna få ha hår på diverse kroppsdelar, att män inte ska få gå klädda i klänning och smink. Varför inte? Varför anses det vara så fruktansvärt fel? Varför är det så att det stereotypa paret ska bestå utav en man och en kvinna? Varför anses alla vara heterosexuella tills det att vi kommer "ut ur garderoben"? Varför ska jag behöva försvara min sexuella läggning? Jag har valt att inte alls göra nåon big deal av det; jag är bisexuell men jag tänker aldrig komma ut ur någon garderob för jag vill förinta varenda jävla garderob som finns. Jag vill inte komma ut med någonting som jag vill ska vara naturligt. Om folk frågar mig om min läggning svarar jag att jag är bisexuell, men bara för det så behöver jag inte komma ut varken som heterosexuell eller bisexuell. Jag har varit kär i killar, jag har varit kär i tjejer. So what?
Hur kan det vara olagligt att älska någon? Hur kan kärlek förbjudas? Hur kan det finaste som finns leda till fängelsestraff, dödsstraff, utfrysning? Har vi inte kommit längre?
 
Varför stöper vi våra barn i färdiga stereotypa former? Hur kan vi fortsätta att uppfostra barn i mallar som kommer att hämma dem? Vi måste börja inse att barn är barn; det finns inget manligt eller kvinnligt. Vill flickor leka med bilar, ha jeans och t-shirt istället för klänning så kan de väl få ha det? Om en pojke vill ha klänning, baka eller leka med dockor så kan de väl få göra det? Barn utvecklas och det är misshandel av oss vuxna att sätta stopp för den naturliga utveckligen för att vi vill stöpa dom i dessa förbannade, färdiga mallar.
 
Hur kan vi inte låta folk från krigsdrabbade länder komma till vårt land? Hur kan vi skicka tillbaka flyktingar som kommer vi vet kommer att drabbas av dödsstraff i deras hemland? Varför fortsätter vi att skämta om kvinnor i hijab? Alltså, skulle kunna go on and on and on om det här men ni fattar?
 
Hur kan vi låta allt detta, och mycket mer, pågå när det är fucking år 2014?! Ändring nu tack!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så jävla sant!!

2014-03-13 @ 10:54:06
URL: http://overklighet.blogspot.com

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0