Ordning vs. oordning.

Jag är så fruktansvärt dåligt på att städa. Och på att hålla ordning. Det är inte så att jag inte trivs när det är städat och fint och dammfritt; tvärtom så älskar jag det. Men att hålla rent och snyggt ligger så långt ner på min prioriteringslista så jag bryr mig helt enkelt inte om hela min garderbo ligger på golvet och det är fullt med tidningar i hallen som trillat in genom brevinkastet. Vad gör det om det är stökigt sålänge jag är glad och katterna för mat och husrum?
 
Men på fredag kommer pappa och Åsa, och då måste det såklart vara snyggt. Det är viktigt, kommer det besök så ska det vara tiptop. Så jag har redan börjat städa. I fredags städade jag mitt sovrum, rensade i garderoben och satte upp dom sista klänningarna på ställningen på väggen. Idag innan jobbet passade jag på att diska upp all disk och städa lite i hallen/köket. På onsdag är det vardagsrummet och toaletten som gäller, och på torsdag så finputsar jag på det sista. Jag har nämligen gört att det eventuellt blir afterwork igen på fredag, och jag hinner ju vara med lite innan pappa och Åsa anländer. Finfint!

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0