Italien, dag 4.

Började dagen, förmiddagen, med att följa Anna till skolan eftersom hon skulle visa mig ett nice paniniställe. Alltså jag älskar att all mat här i Italien typ bara består utav kolhydrater och att alla liksom äter det utan att ba "herregud vad kolhydrater alltså jag kör ju med lchf"... Själv älskar jag ju kolhydrater så är väl lite i heaven I guess. På vägen dit så visade hon mig lite grejer och berättade lite bakgrundshistoria om saker och så, spännande! Gillar ju historia och så. Väl framme vid paninistället beställde jag spenatbröd med tomater och mozzarella,. Gott och enkelt. På vägen hem så klappade jag på en sur "häst- och vagnhäst". Jag skulle också vara sur om jag tvingades dra runt på en vagn dagarna i ända och lyssna på alla ljud av diverse slag. Sen fick hon iallafall mat så då blev hon lite lugnare, och jag knatade vidare för att mata duvor. Det fick man inte göra, men innan jag visste det så hann jag mata några ändå. Dom är så himla människovana att dom liksom sätter sig på en när man har mat= awesome! Jag vet att dom är ohygieniska och jag spritade sönder mina händer efteråt men hur mysigt är det egentligen inte när "vilda" djur hänger med en? När det roliga var slut så hade jag lägenhete i sikte men som vanligt så gick jag vilseså smsade Anna som försökte förklara vägen, jag gick fel ändå men denna gången tog det bara en timme innan jag hittade hem helst själv; kände mig världsbäst! Däckade i sängen ett par timmar och kollade på movie, drack ett glas vin och bloggade lite. När Anna och hennes roomie kom hem så skulle vi dra iväg och dricka frozen margaritas (!!!) med hennes roomies amerikanska vänner, så jag kände för att ha en enmannaförfest och fick ner till vinkiosken mitt emot deras port. Ja, dom har en VINKIOSK mitt emot deras port... Är väl ganska avundsjuk. är fick jag iallafall köpa en 660 ml öl för TVÅ (2) EURO! Trodde jag skulle dö när han sa priset, egentligen kostade den 3,5 euro men jag löjg och sa att jag var student så fick rabatt. Så roligt att man kan få rabatt på alkohol här, haha. Nåväl. Förfestade, dom kom hem och sen drog vi iväg till margaritastället. Har aldrig druckit margaritas innan men det var awesome! Trodde bara att jag drack två, med smakerna mango och jordgubb, men sen påminde Anna mig om att vi delade en med smak utav vattenmelon, så summan utav kardemumman så drack jag alltså 2,5 margaritas, vilket märktes när vi skulle gå hem då jag var lite salongsberusad, haha. Därför stannade vi på vägen hem och tog varsin pizzaslice vilket var välbehövligt, och sen totalsomnade jag när vi väl kommit hem. Bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0