Italien, dag 5.

Kände mig ganska seg och lite minibakis när jag vaknade, men eftersom vi skulle äta brunch på "The diner" så masade jag mig helst enkelt upp och så gav vi oss iväg. "The diner" är en amerikansk restaurang som har typisk amerikansk mat, och det ser även helt amerikansk ut där inne. Eller iallafall så som det ser ut på film. Anna tog en grilled sandwich med cheddarost och en kopp varm mjölk, och jag tog chocolate chip pancakes med en strawberry milkshake till. Alltså, SÅ GOTT! Och det kändes verkligen som om en var i USA, framförallt efteramsom det faktiskt var vi och typ två amerikaner och en amerikansk familj där inne, så himla roligt. Mätta och belåtna traskade vi vidare för att köpa frimärken och där klappade jag världens finaste shar peitik som jag fick klappa på, och hon gav mig även en lite puss på näsan. Ville typ ta med henne hem. Vi gick mot Annas skola och hann ta en glass innan hon började sin lektion. Och gissa vad... JAG GICK INTE VILSE PÅ VÄGEN HEM!!! Första gången detta hände sedan jag började gå runt själv i Florens i tosdags, haha. Gick hem och sov eftersom jag fortfarande kände mig ganska seg, duschade och använde min nya duschlotion som fungerade bra, och luktade väldigt gott också. Pluspoäng på det! På kvällen var det egentligen meningen att vi skulle gå till en vinbar där Anna och hennes vänner brukar hänga, men det var fullsmokat med folk, tydligen så är italienarnas lillördag på torsdagar och inte onsdagar, så där av allt folk. Vi gick och tog en frozen margarita men sen gick vi hem eftersom Anna hade ett prov på fredagen, så jag förhörde henne och sen bestämde vi oss för att det var nog och somnade.
 
(Jag ÄLSKAR att det finns fotoautomater lite runt om i Florens, vill typ gå in och ta kort så fort jag ser en. Här är iallafall dom som tagits när jag varit här nu.
Remsa 1: första dagen jag kom till Florens och var helt pepp på fotoautomaten.
Remsa 2. Jag var salongsberusad och ville att Anna skulle ha mitt hår som mustach varpå jag tryckte upp hela kaluffsen i facet på henne vilket ledde till en total skratthög inne i det lilla båset.
Remsa 3: Jag tänkte att jag skulle göra typ "dagen outfit" genom att ha huvudet i översta, tröjan i en, kjolen i en och så skorna i en ruta. Det gick inte så bra som ni ser, så istället så har jag nu döpt om den till "kanintröja ur olika vinklar" och kallar det ett konstverk.)

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0