Stick och brinn visdomstand.

Okej, såhär ligger det till: jag har alltså fått två utav mina tre visdomständer (ja, jag kommer bara få tre stycken) helt utan problem. Ärligt talat så har jag faktiskt inte ens märkt att jag fått dom, så det här med visdonständvisdomständer är ingenting som har bekymrat mig. Tills igår. Då jag på morgonen börjar få himla ont längst bak i nedersta vänstra tandraden. Kopplar snabbt ihop det med en visdomstand, tar två alvedon, en ipren och lägger xylocain på stället som gör ont. Funkar finfint. Gör om samma kur på efterkiddeftermiddagen innan jag går hem från jobbet. Men idag vaknar jag med, inte värk, men en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Ni vet typ som det känns när man är förkyld? Och så gör det lite ont när jag sväljer och ont när jag gapar. Lite feberkänsla som jag snabbt tar två alvedon för att mota bort denna eventuella feber (jag har ingen termometer). Är llivrädd för att dessa symptom ska bli värre och jag behöver uppsöka tandläkare för jag VÄGRAR att någon ska peta under mitt tandköt, eller ännu värre...., som kan orsaka blod i munnen. Då får dom söva mig. Så snälla llilla visdomstand, stick och brinn! 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Håller tummarna för att det bara är falskt alarm! Jag har, peppar peppar ta i trä, aldrig haft problem med någon endaste visdomstand. Hoppas att det förblir så!

Svar: Idag känns det mycket bättre så jag hoppas det förblir såhär!
Cheapo

2014-09-16 @ 22:13:25

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0