An awesome weekden

I helgen så var jag hemma. Flexade ut lite tidigare efter jobbat i fredags, och så tillbringade jag sex timmar i en bil medan solen stekte utanför fönstret. Det var SÅ varmt i bilen. Har ju ingen AC så fick köra med rutorna halvt nere och öppen taklucka för att vi inte skulle dö där inne i bilen. Var mest orolig för hur Angar och Hedwig skulle må, så hade tagit med mig en såndär blomvattenspruta så att jag hade kunnat blöta ner dom lite om dom blev alldeles för varma. Men som var var så var det ltie svalare i baksätet så det gick absolut ingen nöd på dom.
 
På lördagen tillbringade jag några timmar tillsammans med Pop hemma hos henne. Vi åt snäll mat så som isglass, minivaniljbullar och melon. Passade även på att ta ett dopp i Helgasjön; årets första dopp! Det var precis sådär på gränsen till att det skulle vara för kallt, men tempraturen var på rätt sida, så det var mer "varm-kallt" än "kallt-kallt". Sen låg vi och sov en stund på gräsmattan innan jag var tvungen att åka tillbaka hem för jag skulle grilla tillsammans med familjen.
 
Söndagen spenderade jag mest med att läsa medan dom andra jobbade i trädgården och planterade blommor och höll på. Kändes ganska skönt att ligga inne i sängen i min friggebod och läsa, och se hur Ansgar och Hedwig kunde växla mellan att vara inne hos mig eller hoppa ut genom fönstret och sola sig i deras kattgård.
Vi, mamma och jag, skutsade Anna till Kalmar på kvällskvisten då hon skulle åka över till Gotland för att sommarjobba. Vi hann äta en glass i hamnen, jag tog en mjukglass med chokladströssel, innan Anna hoppade på bussen och vi körde hem igen. Väl hemma fortsatte jag att läsa, tills jag hörde en ko råma och ville genast cykla iväg till kohagen och klappa den. Men jag hittade inga kor i dom hagarna som låg närmast oss, så chillade helt enkelt en stund i den finaste, bästaste småländska skogen.
 
 
 
Det blev måndag och dags för mig att åka hem. Men innan dess skulle jag hinna med och äta sconesfrukost tillsammans med Pop, och luncha med mami. Jag fick tre stycken små pelargonbebisar utav Popi som jag ska plantera och ha på balkongen. Det kommer att bli så fint!
Jag och mamma åt världens godaste pizza på lunchen, och vi hann ta en tur in på Hemmakväll eftersom dom hade rea på sina hyrfilmer som dom nu sålde. Tio kronor per film, liksom, HUR BRA?! Köper alltid filmer då, så fick med mig tre stycken hem, samt två stycken energidrycker att dricka i bilen. Och det behövdes, kan jag säga. Det tog så himla lång tid att köra tillbaka. Egentligen tog det exakt samma tid som det alltid tar, men det var så långtråkigt och jobbigt och jag fick ont i ryggen av att bara sitta och blä! Stannade en stund och vilade utanför Jönköping (redan då kändes det som att jag kört trettio mil, fastän jag bara hade kört tio och faktiskr hade trettio mil kvar...). Stannade i Mjölby och köpte en lyxchokladshake och några mozzarellasticka på Max, medan jag tittade på ett halv avsnitt av OITNB. Älskar att Max har gratis wifi. Sedan körde jag iallafall raka vägen hem och stupade sedan i säng. Fy bubblan vad skönt det kändes, och vilken himla bra helg jag haft!
 

Kommentarer

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0