Pratar han eller klagar han?

Jag har väldans svårt att höra om Ansgar klagar eller pratar när han jamar såhär. Jag vet dock att han inte låter likadant på filmen som han låter när jag sätter honom i sin transportbur, får då hör man verkligen att han inte gillar det. Men ja som sagt, vad tror ni? Ibland tror jag verkligen att han klagar medans man ibland tror att han jamar. Han gillar att sitta i badrummet och jama såhär, men kan även vara lite varstans i lägenheten, alltså inte bara på en plats!
Pratar han såhär eller klagar han över något?

#1 - - Sandra:

Jag tycker det låter som han snackar fast väldigt högt.

#2 - - Tina:

Ja det låter absolut som han pratar.. In vid 0:21 och senare på slutet också har han samma tonfall som när man ropar "mamma"..

Goliath, min ena katt, går också och jamar ibland när han är i ett annat rum, precis som att vi ska veta att han är där. Men ibland står han rakt framför och tittar på en och helt plötsligt börjar jama..

Säkert högst normalt :)

#3 - - Heidi.Kattbloggen:

Jag tror också han pratar :) "mamma titta här vad roligt" mamma har du sett vad som finns här" osv hihi



Jag hittade lite saker till pojkarna, kommer strax upp på bloggen. Plus en rolig dokumentär som min pojkvän gjort om dom livsfarliga ragdoll katterna i skämtsam anda såklart :)

#4 - - Jenny:

Jag tror han pratar. så låter min Zorro som för övrigt är väldigt lik din Ansgar. Zorro blir ofta oxå misstagen för att vara russian blue men nu när han e stor (8kg) så e han inte så slank som Ansgar e =)

#5 - - Heidi.kattbloggen:

Haha ja men det passar ju Ansgar superbra eftersom han också är blå :) Men va roligt att du omedvetet köpt blått.

Eddie vår blandis som är blå bicolour har blå sele ch koppel, tycker det passar bra på honom och vår röda kisse Hugo har en röd sele och koppel.

#6 - - AminaStar´s:

Amina gör så när hon letar något. När jag tar fram det hon letar så tystnar hon. Jag tror han letar en leksak, därför pratar han mig dig.