Det går bra nu!

Imorgon är det en vecka sedan Ansgar kastrerades. Jag var orolig för att hans sår inte skulle läka ordentligt eftersom han slickade väldigt mycket på det första dagen, men som tur är så slutade han med det och såret läker jättebra!
Vi har också börjat få in en rutin som funkar jättebra för både Ansgar och mig; Innan jag åker till jobbet så går vi ut och går en runda på mellan 15-20 minuter, efter det går vi in och han får mat, jag åker till jobbet. Ansgar blir mycket lugnare i och med att han får komma ut och röra på sig och lukta på nya saker istället för att bara sitta inne i våran minilägenhet När jag kommer hem så avläggar jag alltid 10-15 minuters ren lek för att sedan ta itu med det jag ska göra (typ mat, diska, städa). Känns jättebra för mig, och jag tror även att Ansgar uppskattar detta!


Måste bara tipsa om en jättebra kattblogg som jag ofta läser;


Superbra, kika gärna in på den genom att klicka på bilden! ;)
#1 - - Heidi.kattbloggen:

Ja vanliga saker som man har hemma blir ofta väldigt bra leksaker till katterna ;)

Gissar att Ansgar är en väldigt livlig katt och som du säger han reagerar inte så bra på laserpekaren. I stället för att leka och sen bli lugn för att han har fått röra på sig så stissar han bara upp sig ännu mer av laserpekaren och som du säger så känner han säkert frustration över att inte kunna fånga den. Ibland kan det hjälpa om man avslutar leken med att katten får springa efter tex en leksaksmus. Men han om han ändå blir för stressad och letar efter lasern så är just lasern ingen bra leksak för honom. Som tur e finns det ju massa andra roliga leksaker :). Gulligt att du tipsar om min blogg :). Idag eller imorgon kommer jag ha en tävling i min blogg där jag tävlar ut gratis prenumeration på kattliv, så håll utkik :)