Update

Ansgar har varit hos Mattias sen i söndagskväll, och enligt de dagliga rapporter jag får från Mattias så mår Ansgar bara bra, såklart! Han sitter nog i fönstret på fjärde våningen och spanar på alla fåglar som är i träden precis utanför, och så vet jag att han jagar efter efter laserpekaren (jag måste verkligen införskaffa mig en sådan!).

Jag började tänka och kom på att det bara är lite mer än en månad kvar till lilla plutt-Ansgar blir ett helt år! Tänk när jag precis fått honom, åh han var så lite och ullig ;) Får absolut inte glömma bort att "års-vaccinera" heller, ska göra det när vi flyttar hem till Småland under sommaren. Djursjukhuset i Växjö har drop-in varje dag för djur som ska vaccineras, så det ska vi kunna ordna!



Bjussar på en suddig bild som är tagen för några veckor sedan när jag och Ansgar fick skjuts av min kompis hem till Stockholm. I den röda buren sitter min kompis jättesöta norska skogkatt Carrie!
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Va söt han är när han sticker fram huvet sådär. Hur går han ihop med andra katter?



Sv:

Ja han Anders Johanson brukar skriva väldigt tänkvärda krönikor. Han är en stor djurvän, märks verkligen i hans texter. Precis, man skulle ju söka en massa information och söka upp veterinärer med specialkompetens i sjukdomen katten led av. Kunskap är makt brukar man ju säga :-)