Rädd för "mormor"

Haha, måste ju bara berätta att Ansgar är jätterädd för min mamma! Inte ett dugg kul egentligen, men grejen är att vi har ingen aning om varför... Såfort hon kommer in i rummet han är blir han på helspänn och springer oftast iväg och sådär. Jätteknepigt! Mamma har ju liksom inte gjort något elakt mot honom så han skulle ha anledning att vara rädd, men tydligen så gillar han henne inte ^^ Ibland skulle man vilja veta vad katter tänker!
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Ne men det är ju inte kul att va rädd för mormor. Hon kanske rör sig snabbt och hastigt så Ansgar uppfattar det som lite aggressivt? Hoppas det går över i alla fall.



Jobbigt att han är lös. Är det mjaus blötmat han käkat? Kan ju funka bättre med bozitas som har lika bra innehåll. Mina katter har också varit lite lösa till och från nu under sommaren.



Mina katter kan busa på nätterna. Dom rejsar och jagar varandra men jag sover oftast så tungt så jag noterar det bara och somnar sen om. Det stör mig inte särskilt. Däremot hade Marwin en period då han på nätterna kraffsade på balkongdörren och jamade massor, jätte enerverande. I början fattade vi inte att vi inte skulle skälla på honom. Han vart bara värre då. Sen när vi började ignorera honom så slutade han efter ett par nätter. :D