Vårspring

Hade tänkt att lägga upp lite bilder från när Ansgar, jag och Mattias varit ute i skogen ,precis bakom Mattias lägenhet, och promenerat. Nu när det är vår vill Ansgar vara ute läääänge, och jag försöker vara ute sålänge jag kan men jag har svår björkpollenallergi så kan inte vara ute lika länge som Ansgar hade velat ;)
Iallafall, Ansgar har med glädje jagat koltrastar, humlor och andra smådjur i skogen och haft riktigt kul! Jag tror han har lite "vårspring i benen" ;D








#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Vilka härliga vårbilder på Ansgar :) han är så vacker. Men stackare att du har svår björkpollen allergi. Det är vidrigt rent ut sagt. Jag har också haft extremt jobbig björkpollen allergi men till min stora lycka har det bara blivit bättre och bättre så nu i år känner jag knappt av det alls. Håller tummarna att din också växer bort snart.

Sv:

Ja visst är dom bedårande :D

Va blir det för slags kisse den dagen ni utökar familjen?

Va roligt att Ansgar funkar bra med andra katter :D undrar om han skulle tycka det vore kul att leka med Hugo? Dom verkar ha ungefär samma aktivitetsnivå och Hugo är också snäll mot andra katter.

Haha han är rolig Ansgar, men skönt att det går bra sen när ni väl är ute. Theo tjurar bara och är skitjobbig om han har sele. Men såfort han är lös så är han glad och duktig.

Kul att vi har samma syn på katter. Jag tror inte andra människor förutom vi riktiga kattgalningar förstår vilka starka band man skapar till sin kisse och hur mycket man kommunicerar med dom. Katter är så otroligt smarta. Egentligen smartare än vi människor på många sätt.

#2 - - pip och murre:

hej Ansgar.

du får säga till matte att hon får ta zyrlex mot sin pollenallergi,jag vet för min matte har detta bekymmer oxå.de nyser och snorar och har sig...

vilka fina bilder! det ser skönt ut!

/tass från pip och murre

#3 - - Wikki Bloggkatten:

Hej Ansgar!

Kul att se ännu en misse som patrullerar naturen med sin människa ordentligt kopplad! Visst är det fantastiskt hur bra det blir när ens matte eller husse får koppelvana och man kan ta ut dem lite oftare?!

NosPussar Wikki & Nova

#4 - - Heidi.Kattfamiljen:

Tack alltid kul att få höra att dom är fina :D

Ja den bilden där Eddie står i skuggan är häftig. Lite konstnärlig nästan.

Åh Bengaler är jättefina :) jag hade det som förslag när vi tänkte på vilken ras vi skulle köpa. Jag ville ha en Ragdoll och tex en Bengal men min pojkvän var inte lika förtjust i bengaler så vi beslutade oss för en ragdoll och en brittiskt korthår. Men sen var britt uppfödaren inte så seriös så det blev två ragdolls i alla fall.

Jag tror Ansgar mycket väl kan vara buskille även om några år. Hugo fyllde 3 någon gång nu under våren och han busar och studsar runt fortfarande. Jag tror han alltid kommer vara en alert katt.



Ja visst är dom duktiga som går lösa våra ragdolls :)dom är så lugna och lufsar runt och så är ragdolls väldigt flockbundna.

Jag tror inte jag kommer våga släppa lös Hugo däremot. Han är så snabb. Fast nu när vi går sjävla i skogen så följer han med mig som en hund så han kanske inte skulle sticka även om jag hade han lös.

Eddie plutten får gå lös ibland om vi är långt in i skogen där det inte kommer läskiga saker. Han är ju lite harig av sig så jag är rädd att han ska bli rädd och srpinga bort från mig.

Men super skönt att Ansgar trivs i selen :D

Tandskrapan köpte jag på apoteket.se kolla bland hundarnas munvård.



#5 - - Käthe Nilsson:

Läckra bilder!

#6 - - Heidi.Kattfamiljen:

Va bra att du fick info som du behövde :-) det är så jag vill att min blogg skall fungera. Som en levande handbok i kattägande blandat med mysiga bilder och videos. Ja hoppas också att ingen kisse blir biten. Jag brukar stampa lite extra så så att huggormarna skall höra att man kommer och gömma sig istället.