Ansgar är en liten sovarkatt numera

Det märks att Ansgar har blivit äldre, haha, han är inte alls lika lekig som han var innan ;) En katt sover ju ganska många timmar om dagen, ca 16 timmar enligt wikipedia, och jag trodde aldrig Ansgar skulle kunna sova så mycket, men det gör han nu!
Han låter mig numera sova hela nättera igenom, och går och lägger sig samtidigt som mig också! Han går upp med mig på morgonen, och så vill han ha kel, lek och mat, innan jag åker till skolan och när jag kommer hem igen så vill han leka innan han sätter sig i fönstret nån/några timme/timmar och spanar ut för att sedan lägga sig i sin elementsäng och sova. Och så på kvällen vaknar han igen och vill ha maaaaaat och en massa lek innan han tycker det är dags att gå på lådan, få lite kel och sedan ligga och chilla lite ;)



#1 - - Elina:

Det låter som om han har börjat komma in i samma rytm o rutiner som dig. (: Tuva känner jag nog också är uppe o springer mindre medans jag sover... Kanske för att hon kastrerats o börjar bli äldre? Hon är ju ta mig tusan redan tio månader! Tänk vad tiden går fort!

#2 - - Heidi.Kattfamiljen:

Ja eller hur, även att jag inte är djurkommunikatör så kan jag ju fortfarande läsa katternas kroppspråk bra och jag vet hur dom fungerar helt enkelt. Men jag känner mig lite kluven om jag skall försöka ta ut Eddie ibland i alla fall eller om jag helt skall låta bli.

Ja den är riktigt smart hårgrejen. Haha ja du jag är verkligen storkonsument av rollers ;-) fyra katter varav tre långhår = myycket hår.