Tankar och funderingar

Sitter och planerar för fullt inför i höst. Tänker ut vad jag kan göra bättre i lägenheten så att den blir mer kattanpassad, hur jag på bästa sätt ska göra så att Ansgi trivs med sin nya kompis, och att den nya katten ska trivas hos oss.
 
Jag har tänkt att köpa ett lite mindre klösträd att ha där Ansgar har sin lilla hörna nu. Hans kartonger som vi har där börjar ändå bli riktigt slitna så det är lika bra att byta ut dom. Funderar på iallafall på att köpa detta klästrädet:
 
Har varit och storstädat uppe på mitt loft idag också. Har tänkt att jag ska köpa en "klöspinne" att ha där tillsvidare. Och så ska jag köpa feliway och sätta in i kontaktuttaget, det tjänar ju både Ansgi och den nya katten på! En till kattlåda ska jag också införskaffa med en annan sorts sand i, så att det finns två att välja på. Och nya matskålar och sådär.
Funderar också på hur jag på bästa sätt ska göra den nya katten resvan. Nu reser vi ju inte så mycket längre, men när vi väl gör det blir det ju hem till min mamma som bor 4,5-5 timmar bort med tåg. Ansgar har inga som helt problem att resa eftersom han är så van, men den nya katten lär ju inte vara det. Så tänkte att när hen har bott in sig hos oss får jag ta och åka ut på en bussresa med katten nångång i veckan så att den blir lite mer resvan iallafall. Tror det kommer bli toppenbra!
 Det är ju trots allt ett litet tag kvar, och jag vet ju inte ens om katthemmet har en katt som passar mig när jag har tänkt att köpa en, så det återstår ju liksom att se. Men tänker att det är lika bra att vara förberedd och ha tänkt igenom allting så noga som det bara går!
#1 - - Tilla:

Hur har det gått? :)

Svar: I januari skaffar jag katt då det är lite oordning här hemma som jag gärna vill reda upp innan jag skaffar en ny kompis! :)
Cheapo Starfighter

#2 - - lena:

Hi ja tycker du är klok som skaffaren kattkompis till ansgar. jag har tre katter(och en hund) och de trivs lite olika med varandra. de yngsta är det två år emellan och dom ärgoa kompisar så det är bra att inta vänta för länge.