Att andas ny luft och att säga hej då.

Sitter på ett tåg som rullar söder ut och där jag ska spendera ett par dagar hos mamma innan vi tar våra resväskor och flyger till London. Flyger och flyr från verkligheten ett tag. Andas en annan luft. Det är behövligt. Ibland är det faktiskt nödvändigt. Jag ska köpa materiell lycka. Den enda lyckan man faktiskt kan räkna med. Jag ska inhandla nya höstklännningar, plisserad kjolar och strumpor med spets på. Jag ska köpa någon basker, regnstövle - Dr. Martens och strumpbyxor. London kommer bli så himla himla bra.


Idag har jag även sagt adjö till en utav dom finaste personerna jag vet. Hon som känner mig bäst utav alla, hon som pratar klingande norrländska, hon som har mandelbruna ögon. Hon som har räddat mig så många gånger, hon som jag diskuterat allt mellan himmel och jord med. Hon som jag delat så många koppar te tillsammans med, skrattat tills jag gråtit. Jag vet att du kommer att få det bra där uppe. Jag vet det. Du kommer att ÄGA Umeå. Jag tror inget annat. Jag ser fram emot att äta nybakade kanelbullar och dricka te och din gråa soffa, ser fram emot att gå ut på äventyr i Umeå. Du vet att jag aldrig är längre bort än ett sms eller ett telefonsamtal bort. Och glöm inte att du är så jäkla megabra. Glöm aldrig det Ida-Lisa. Love you darling.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tårarna trillar. Du är så fin vännen!

2013-08-16 @ 22:53:33

★Lämna ditt avtryck här:

Du heter:
Stammis?

Mailadress: (only for me)

URL/Din bloggadress:

★ Gör ditt avtryck:

Trackback
RSS 2.0