En trött Ansgar

Det har blivit mycket resande och farande sedan i måndags morse, då vi åkter från Småland till Västerås för att flytta in i min studentlägenhet. Vi började åka vid 06 och var inte framme i Västerås förens 15:30 (ett litet stop i Sthlm blev det också för att hämta grejer i lägenhetern där, och Ansgar fick rastas lite), alltså en resa på 9,5 timmar! Ansgar var SUPERDUKTIG och satt jättelugnt i sin resebur hela tiden. Väl framme i Västerås fick han komma ut och bekanta sig med den nya lägenheten tillsammans med Mattias medan jag, min mamma och syster åkte till IKEA för att inhandla inredning. Vi stannade i Västerås tills på tisdag eftermiddagn innan vi åkte tillbaka till lägenheten i Sthlm och här ska Ansgar och jag stanna tills den 15e då jag åker till Västerås för att börja plugga.
Idag har Ansgar bara legat och sovit en massa, helt förståligt efter allt resande som han har varit med om! Dock har han varit lugnt hela tiden och inte ett dugg orolig och det känns ju bra!
Vi kommer ju att resa varannan helg till Stockholm för att hälsa på Mattias sen, men det kommer han väl inte lida av? Resan tar från dörr till dörr 1,5 timmar och eftersom han är bekant med båda lägenheterna så blir det inte så att han måste utforska och så innan han kan slå sig till ro.. Eller kan han bli stressad av att resa varannan helg?

#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Det är ju väldigt individuellt hur katter reagerar. Du får helt enkelt studera honom och märker du att han börjar med beteenden som att kissa i sängen tex så kanske det är resandet han protesterar mot.

Eddie och Theodore har också haft det lite sådär. Jag och pojkvännen bodde ifrån varandra ett tag men på helgerna var jag och pojkarna alltid där och sov över och det gick bra.

#2 - - Tina:

Jag tror han kommer ta det bra, han är fortfarande så pass ung så han är anpassningsbar :) Dessutom finns samma lukter på båda ställen och bara det måste ju vara en trygghet för honom.