Nytt torrfoder

Snart är Ansgars torrfoder slut och det är dags att köpa nytt. Denna gången hade jag tänkt att köpa från Foderbilen, eftersom jag då kan antingen beställa hem fodret direkt till dörren eller hämta ut det på posten (vilket blir mycket lättare och närmare för mig än att släpa från djuraffären), supersmart! Ska också börja introducera Orijen för Ansgar, så har tänkt att köpa 2kg av hans vanliga foder (RC Kitten 36) och 2,5 kg av Orijen, så jag kan börja blanda lite. Håller tummarna för att Ansgar ska kunna äta Orijen utan att bli dålig, tror inte att han kommer att bli det men man kan ju aldrig vara säker!

Försökte även gå ut på promenad med honom igår mitt på dagen när det var så fint väder, men det var ingen höjdare. Han frös och vi var nog bara ute i fem minuter innan han gick tillbaka till dörren. Nåja, jag tog iallafall ut honom så han fick känns på lite frisk luft :)
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Hoppas övergången till Orijen funkar bra nu :) håller tummarna.

Våra pojkar tycker också det är för kallt nu. Men när våren kommer blir dom nog glada :)

#2 - - Sophia:

Vad roligt att du ska prova Orijen! Hoppas det går lika bra som det gått för mig med det!