I småland

Resan hem igår gick faktiskt riktigt bra! Sprayade in Feliway i buren innan vi skulle åka. Först var det som vanligt; mjauande, klösande, lite bitande. Så jag tog på honom selen och lät honom sitta i mitt knä i en timme, han var riktigt nöjd, la sig ner tillochmed. När vi stannade för att äta fanns det liksom ingen annan "utväg" än att sätta honom i buren eftersom han inte kan vara lös i bilen. Jag blev lite nervös men till min stora förvåning så går han självmant in i buren och lägger sig! Där låg han sedan kvar hela resan, sovande! Jag är så lättad! Det tog kanske en stund för Feliway-sprayet att verka, men sedan funkade det uppenbarligen!

Nu när vi är i mammas stora lägenhet på typ 100kvm (väääldigt stor om man jämför med våran 23kvm stora i Sthlm) går han runt och undersöker allt. Han har ju trots allt bott här i en vecka innan jag och Ansgar flyttade till Sthlm. Iaf; han är ju en liten fegis trots allt, men det har gått bra. Svansen är rakt upp på ett vänligt sätt, så han trivs. Känns jättebra med tanke på att han ska bo här lite i jul också! Tog med hans favoritleksaker som han leker med för fullt här nu<3
#1 - - Heidi.Kattbloggen:

Åh va skönt att det gick bra att åka bil med Ansgar :)

#2 - - Tina:

Aaw stackars liten.. Första gången jag åkte med min katt Lisen från Göteborg ner till Skåne där jag kommer ifrån jamade hon konstant.. 2 timmars ynkligt "släpp ut mig"-jamande.. Men jag hoppas du inte har katten utanför buren när ni kör, tänk om det skulle hända en olycka och han inte är inne i buren, vilken katastrof!! :CC



Söt blogg annars :) Hälsar på här snart igen!