Att leva på 24+8kvm

Innan jag och Ansgar flyttade till Västerås bodde jag, min pojkvän och Ansgar i en 22kvm "stor" lägenhet i Stockholm, men nu har Ansgar och jag bytt upp oss till hela 24+8kvm! Det var inte så att Ansgar mådde dåligt innan för att vi bodde på en liten yta, han fick ju mycket stimulans och koppelpromenader varje dag, men det skadar ju aldrig att få lite extra yta.
När jag skaffade Ansgar i augusti -09 visste jag inte alls om han skulle passa bra som innekatt. Han hade när han var liten gått ute tillsammans med mamma och syskon, därför var jag extra nervös, "Tänk om han inte skulle passa som innekatt?", "tänk om han inte trivs alls!?". Men jag hade tur, det visade sig att Ansgar passade bra som innekatt och gärna på mindre ytor. Därför har det inte varit några som helst problem att ha honom både i en 22kvm-lägenhet och nu en 24+8kvm-lägenhet! Visst, självklart krävs det en hel del lek och aktivering, och ända tills snön föll gick vi ut i sele en gång om dagen (det varierade i allt mellan 15 minuter till 2 timmar), men vad gör man inte för att få sin lilla pälsboll att må bra? :) Jag har även köpt ett stort klätterträd till honom, och gjort en egen liten "myshörna" med elementsäng, en låda att krypa in, och en matta som han kan klösa på. Dessutom får han vara i princip överallt i lägenheten med undantag för köksbord, uppe på TVn och i min garderob.

Det jag vill ha sagt med detta inlägg är att jag tror att om man har en katt som är anpassningsbar, man ger mycket tid till aktivering, lek och tid att gå ut i sele så ska det inte vara några oftast problem att ha innekatt, även på små ytor :)

En del av Ansgars 24+8kvm (de +8kvm är mitt sovloft som inte räknas in i golvytan som är 24kvm!);



Klätterträdet, myshörnan och ett stooort fönster som man kan sitta i (obs, sista bilden ihoptryckt, han är inte så tjock :P)




Några leksaker, Ansgar som myser uppe på loftet bland täckena, köksskåpen som han brukar ligga uppepå och Ansgar i hans elementsäng!
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Bra inlägg hos dig också :) länkade till det ;) var ju liksom dig och Ansgar jag syftade på när jag skrev 20 kvm.



Sv: Tack :) ja man önskar ju att folk tänkte lite längre än näsan räcker när dom skall skaffa katt. Hoppas jag kan påverka några i alla fall.



Haha ja här hemma är det bara Eddie som tycker möss är mums :) Hugo som varit hemlös och fångat levande möss tycker det är löjligt att äta en dödad och Raggdollsen fattar nog inte att man kan äta den eftersom det är päls på. Lite makabert men ja ska nog skära upp en lite så får ja se om dom fattar då. Dom älskar ju kött liksom.

#2 - - Dino & Fläckis:

Har du hello kitty täcke? Vår matte är kitty tokig..