Ny sele efterlyses!

Det är sol och vatm ute, men jag vågar inte gå ut med Ansgar. Anledningen är att hans sele förra veckan höll på att åka av helt IGEN. han var ett hopp från att hoppa ur selen helt. hemska tanke! Sen dess har vi hållit oss inomhus. Jag läser rut om olika selar, men vet inte vilken jag ska välja? En del säger att puppia-selarna är bra, andra säger att katterna lätt backar ur dom. En del gillar dom vanliga H-selarna, jag är rädd för att skada Ansgar med dom eftersom han ofta springer snabbt och kopplet tar slut och om han då har en H-sele så kommer halsen och nacken ta stryk, och det är inget jag vill. Så, jag vet inte alls hur jag ska göra :( Jag vet ju att det inte finns någon sele som är 100%-ig säker, men jag känner ändå att det borde väl finnas någon sele som är skonsam mot hals och nacke som inte glider av? Vill ju hitta en så snabbt som möjligt, jag vill ta med Ansgar ut i solen!

(För att komma till rspektiva bild hemsida där jag lånat bilderna ifrån, klicka på bilderna!)


Denna selen gillar jag! Ser ut att vara skonsam för
nacken, och den ser ut att kunna justeras säkrare än
Ansgars (som justeras fram på bröstet till skillnad från
denna som justeras på sidorna). Dock är selen från en
spansk sida? tror jag..



Puppis-sele. Ser bekväm och skön ut, men detta att
många som haft denna selen har sett sina katter backa
ur den skrämmer mig lite från att köpa den. I och med
att Ansgar är så pass tillbakadragen för i princip allt så
är jag rädd att om han på något sätt kommer ur selen
för att han blivit skrämd springer han tills han känner sig
trygg, och ja, hemska tanka kanske han inte hittar tillbaka
hem sedan igen :(



H-sele. Ansgar hade en sådan här när han var liten.
Den funkade bra, men jag tycker som sagt att den sliter
för mycket på hans nacke när han springer till kopplet
tar slut, och kan jag undvika att slita på hans nacke så
gör jag såklart det.




Puppia Reglerbar. Har blivit tipsad om denna. Någon
sa att denna var mycket säker om man köpte rätt
storlek och ställde in den rätt. Någon som har erfarenhet
av denna? Ser ut att vara skön iallafall, samt att den
både knäpps med kardborreband och sånna där andra
knäppare (har tappat ord på vad dom heter ^^).


Är det någon av er som har några tips eller synpunkter att komma med? Tips mottages tacksamt! ;)
#1 - - Dui och Deco:

Hej! Kul att ni har hittat till oss. Vi använder vanliga H selar,har fungerat bra för oss hittills. Vi tassar in igen. Nosbuff

#2 - - Kattfamiljen:

H sele eller Puppias reglerbara är de jag skulle satsat på. Har provat en reglerbar på Hugo eftersom vi säljer sån i shopen och den satt väldigt stabilt kändes det som.



SV: Tack för stödet när Hugo var dålig :-)

#3 - - Kattfamiljen:

Sv:

Håller tummarna att du aldrig behöver få användning för försäkringen. Men skulle det behövs så är Agria bra :-) har inte haft något problem med dom än så länge i alla fall.