Kastrering på G

Idag ringde jag och beställde kastreringstid åt Ansgar. Han har börjat mjaua mycket mer dom senaste typ två veckorna, vet inte om det beror på att han är könsmogen eller så, men eftersom han blir fem månader idag så tänkte jag att det är lika bra att få det gjort nu!
En grej jag har funderat på är hans vikt. När han var 3,5 månader vägde han 2,8 kg! Vet inte om det är mycket, men när jag kollar på foderangivningarna för vuxna katter så står det typ upp till 5kg. Ansgar lär väga betydligt mer än så om han fortsätter åka i vikt (nu vet jag inte hur mycket han väger idag för jag har ingen våg hemma...). Han är ju verkligen inte tjock, man känner revbenen på honom. I guess att han bara är en stor katt, helt enkelt!

Tänkte lägga in några bilder på honom (och mig) iaf;










#1 - - Heidi.kattbloggen:

Vilka fina bilder på er :) Vad är din kisse för ras?

#2 - - Heidi.kattbloggen:

Tackar :)

Ja jag tyckte han var väldigt lik en Russian blue men den vita fläcken på bröstet har dom inte har jag för mig. Han är jättefin :)

Va härligt att han får komma ut i sele. De så många katter som mår dåligt för dom aldrig får komma ut i friska luften och spana.