Vatten ur diskhon, mums!

Ansgar har fått en fix idé om att han helst bara vill dricka vatten ur diskhon, och gärna sånt som legat där några timmar! Om jag t.ex sköljer av en djup tallrik på kvällen och ställer den i diskhon för jag ska diska imorgon så vaknar jag av att jag hör honom hoppa ner i diskhon (ju mer disk desto bättre verkar han tycka) och börjar dricka upp allt vatten som finns i tallrikarna/glasen! När det inte finns någon disk så kan han ge mig en sur min innan han traskar iväg för att dricka ur sin vattenskål, synligt irriterad!
Har era katter någon fix idé?
#1 - - pip och murre:

hej.

nja,att vråla mitt i natten att man är hungrig är standard är,runt 03-04 nånstans...

#2 - - Heidi.Kattfamiljen:

Va rolig han är :)

Jorå våra har en del roliga saker för sig. Tex Marwin skall alltid inspektera när man städar lådorna och rullar sig i sanden också.



Sv: Ja det är verkligen hemskt hur mycket hemlösa och vanvårdade katter det finns :( men vi kattvänner får försöka hjälap till att hjälpa dessa katter på olika sätt och färsöka få folk att förstå hur man skall behandla sin kisse.

#3 - - Elina:

Ja, min lilla tös dricker också från glas m.m om de är vattenfyllda. jag funderar på att "ge" henne ett eget glad med vatten som hon kan leka med. Ett som bara är hennes. Men jag vte inte riktigt vad det här med att dricka från glas som ligger i diskhon egentligen kommer från... Hm... ^^

#4 - - Heidi.Kattfamiljen:

Tack :)

Va skönt att han sluppit tandsten. Ett tips jag fick av Dhurata var att istället för tandborste så skall man ta tandkräm på en kompress av tyg och gnida tänder och tandkött. Katterna tycker oftast det är bättre en tandborsten tror jag. Vi skall prova med det ikväll. Tandborsten tyckte dom var jättejobbig. Men dom var ändå snälla när vi gjorde det men väldigt stressade när vi skrapade tandsten, så tyvärr blir det nog sövning hos veterinär så dom får ta bort tandstenen.

#5 - - Heidi.Kattfamiljen:

Varsågod :) Hoppas det funkar bra på Ansgar.

Jag har också köpt Bucacat. Verkar som att det är inte nödvändigt att borsta när man använder bucacat men borstning/gnuggning med kompress hjälper ju också till att förhindra tandsten. Dhurata(modekatt) hade dock köpt någon billigare hos veterinären som hette Enzymatic Tothpaste från Virbac. Dock vet jag inte hur mycket det var i en tub. Men jag skall kika på den också. Bucacat var så fasligt dyr. Har man fyra katter går den åt fort.