Min lilla (?) Ansgar

Vi är Stockholm idag innan vi åker härifrån hem till Småland ikväll för att hälsa på över helgen. Eftersom jag inte har någon våg i Västerås så tänkte jag att vi skulle passa på att väga Ansgar medans vi var i Stockholm. Sagt och gjort, vi vägde honom, och han har inte blivit vägd sedan han kastrerades när han var prick 5 månader (då vägde han 3,33 kg ^^ ). Resultatet hamnade på 4,9kg. Oh my, min lilla Ansgar är inte så liten längre! Jag har alltid fått för mig att 5kg för en husis är mycket, men så verkar ju inte fallet vara. Ansgar är ju inte tjock någonstans. Visst, han har växt men han kan ju inte ha sin kattungekropp hela sitt liv ;)

Snart har vi övergått helt till Orijen efter en övergång på totalt 1,5 månader. Det har inte infunnits sig några problem alls vilket känns jätteskönt! Dock var det så att i samma veva som vi bytte till Orijen började han fälla, vilket han ALDRIG gjort tidigare. Vet inte om det berodde på att vi bytter foder (har hört att det kan bero på foderallergi :/ ) eller om det helt enkelt bara är så att han tappar sin vinterpäls, vilket skulle vara passande eftersom det snart är vår! Hmm..!

Tror att Ansgar ska tycka det blir ganska skönt att komma hem till min mammas stoooora lägenhet och leka med sin "moster". Dom två kommer jättebra överens, så han älskar att leka med henne. Hans favoritlek är att hon ska jaga honom runt i hela lägenheten, och när hon inte orkar mer så springer han efter henne istället ^^
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Låter som Ansgar är en stor kille :)mysigt.

Förmodligen fäller han vinterpälsen, hur ser pälsen ut? är den matt och mjällig, brukar nog bli det om det är allergi? Hade han haft foderallergi tror jag att han skulle ha mer problem tex diareé men du kan ju avvakta lite och se. Hemma hos mig så är det ju alltid massa hår för vi har långhårisar men min kompis som har en korthårskatt sa att hennes börjat fälla nu :)

#2 - - Emma.R:

Tycker 5 kg är en perfekt vikt för en husis då Sixten väger det ungefär. Puma är inte helt fullvixen än men väger nog min 4,5 kg. Så det är nog en ganska normalvikt för hankatter.