Ansgar och nyårsafton

Ansgar klarade av nyårsafton alldeles utmärkt! När folk började smälla vid 22-tiden så tog min syster in honom i hennes rum så att han bara skulle vara i ett rum (det är också det rum som är mest "ljudisolerat"). Ansgar hoppade genast upp i fönstret och spanade på raketerna och stördes inte alls av dom. När klockan blev runt 23:45 så gick min syster in till honom igen, lekte och gav honom hans favorit gelémat som han med glädje åt upp. Vid tolvslaget då alla sköt upp sina raketer gick han in under sängen som väntat och låg där tills raketerna hade tystnat (runt 00:15), men kom sedan fram direkt och började leka med sina leksaker! Jätteskönt!
Jag hade räknat med att han skulle ligga och trycka under sängen ett bra tag och inte vilja komma fram (såsom han gör när vi dammsuger), men raketerna var tydligen inget större problem för honom.
Då jag inte var hemma under kvällen hade jag hade telefon och sms-kontakt med Anna (min syster) för att kontrollera läget. Kändes skönt att hon var hemma med Ansgar då dom är riktigt bra kompisar och kommer jättebra överens! Idag när jag kom hem på morgonen så kom han fram och hälsade och var precis som vanligt, så himla skönt att han inte verkar ha blivit så mycket påverkad av alla raketer!

Imorgon ska jag, Anna och Ansgar åka ut i skogen så han får promenera lite där, tror han kommer att gilla det!
#1 - - Heidi.Kattfamiljen:

Va skönt att det gick bra med Ansgar :)

Ser fram emot bilder från er skogspromenad!