Nyinköpt

Idag har jag varit ute på shoppingrunda på Ikea och Djurmagazinet. Hade kollat in ett par grejer från ikea som jag skulle ha till Ansgar, bl.a matskålar och en tunnel, men eftersom ikea i Västerås visst inte hade hela sortimentet av grejer hade de inte det som jag var ute efter, tyvär. Jag köpte dock en dörrmatta som jag spikat upp på väggen och som Ansgar kan klösa på (han föredrar att inte klösa på sitt klösträd). Sedan vidare till Djurmagazinet och kolla efter en ny sele, eftersom den nya jag köpte till honom i Januari inte passar honom något vidare bra. Köpte en ny sele från "Come with me kitty", en ny fjädervippa och fyra små bollar. Och så köpte jag en ampellilja på Coop som han kan tugga på.
Iaf, jag kom hem och provade dirket selen på Ansgar. Det var ett jättestort papper med i förpackningen på hur man skulle "ställa in" selen på rätt sätt, och efter en stunds trixande så satt den som en smäck! Ansgar brydde sig heller inte märkvärt om den, och det kändes så bra att vi gick ut en liten sväng på en gång och det gick bra det också! Känns skönt att ha en sele nu när våren närmar sig och vi kommer att vara ute mycket!






#1 - - Heidi,Kattfamiljen.se:

Jag kikade också på den där selen men lyckades inte få på den på Theodore. Undrar hur stor den blir om man ställer in den på största?

Skönt att den passar Ansgar i alla fall :)

Hoppas han hade det kul med sina nya leksaker.

#2 - - Elina:

Jag var faktiskt ute med Tuva i helgen i sele för första gången! Vi var hemma hos mamma och pappa på besök, och jag tog en promenad med halva familjen + mammas och pappas hund. Det gick kanonbra och jag känner att det kommer bli många fina promenader i våren! (: Hälsa Ansgar!