Attackerade

Igårkväll när Ansgar och jag var ute och gick så blev Ansgar, helt oprovocerat, påhoppad av en annan katt! Detta var en katt vi träffat dagen innan, dom hälsade då på varandra och Ansgar brydde sig inte, men katten gjorde då ett hopp mot Ansgar och fräste, Ansgar blev lite rädd men brydde sig inget märkvärt, men jag gick naturligtvis genast in med Ansgar. Och så igårkväll var vi som sagt ute och gick, vi var påväg in när jag såg den andra katten ligga i gräset någon meter ifrån oss. Ansgar såg den inte, och jag låtsades som ingenting, och precis när vi gick förbi så hoppade den andra katten på Ansgar, skrek och fräste. Stackars Ansgar var inte alls beredd men han fräste som tur var tillbaka, innan jag drog in honom i kopplet och sprang in med honom. Väl inne undersökte jag honom så att han inte fått något rivsår eller liknande, men som tur var hade han klarat sig.
Herregud, jag var helt chockad! Jag visste inte att en katter kunde hoppa på varandra hel oprovcerat, men jag hade tydligen fel. Nu får vi verkligen se upp för den katten när vi är ute och går!
#1 - - MosterAnna:

Aaaaah, shit, stackars mosters lilla ansgar!!:(

#2 - - pip och murre:

hej.

jodå om utekatten vaktar sitt revir,så hoppar den på Ansgar....

#3 - - Heidi.Kattfamiljen:

Men usch då ! Ja den kissen vill uppenbarligen inte ha Ansgar på sitt revir och så blir den väll ännu surare när Ansgar är ganska självsäker och inte har bråkbehov. Ett tips ta med en vattenpistol och spruta på den andra katten om den närmar sig er. Du och Ansgar måste ju få gå på promenad trots att den kissen uppenbarligen "äger" reviret ;-)

Sv: Va kul att du kommer följa Tussan resa :-)

#4 - - Tessan:

Ush, otrevligt att bli påhoppad så där oprovocerat när man är ute och spatserar i lugn och ro. Kan inte vara så kul att vara utekatt och känna sig tvungen att vakta revir på det där viset heller...

#5 - - Elina:

Ojoj. Jag är lite nervös hemkring när jag är ute med Tuva i koppel... För två katter från grannhuset skuggar oss ibland o hon är så himla orädd o tror att världen är full med snälla katter o andra djur! ;P Så jag får liksom hålla henne i kopplet HÅRT när katterna kommer för att hälsa kaxigt på henne, för hon är så framfusig som kattunge! ;P Gräv fram en vattenpistol som Heidi föreslog! (: (;